Leny Tomy Factory: Bērni iedvesmo!

Leny Tomy Factory: Bērni iedvesmo!

19. Aug 2012, 22:47 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Bērni iedvesmo! Tā apgalvo veikala "Leny Tomy Factory" līdzīpašnieces Liene un Krista, ciemos pie kurām tirdzniecības centrā Galleria Riga viesojās Māmiņu Klubs. Saruna ar šim dzīvespriecīgajām, radošajām, aktīvajām māmiņām-uzņēmējām ilga vairāk nekā stundu, tik interesanta tā bija.


- Liene un Krista! Vispirms gribētos ar jums abām iepazīties. Pastāstiet, lūdzu, par sevi!

 

Liene: Man ir 36 gadi. Esmu trīs bērnu māmiņa, man ir divi dēli un meita: dēlam Matīsam ir 14 gadi, meitai Līvai tikko palika11 un Tomasam tagad ir 3,5.

 

Mana galvenā misija ir būt mammai, ja es nebūtu mamma, iespējams, nekļūtu arī par uzņēmēju.

 

Esmu beigusi LU Svešvalodu fakultāti (angļu valoda) un vēlāk LU Vadības un ekonomikas fakultātē  ieguvu uznēmējdarības vadības maģistra grādu. Studēju ar domu, ka gribētu strādāt starptautiskā vidē, kā arī izveidot kaut ko savu, kaut ko paliekošu. Pabeidzot augstskolu ieguvu praktisu pieredzi, strādājot uzņēmumos mārketinga un biznesa administrācijas jomā.

 

Taču, audzinot mazus bērnus, sapratu, ka ir ļoti grūti strādāt katru dienu no rīta līdz vakaram un vēl veltīt laiku ģimenei. Tā sagadījās, ka laiku sava trešā bērniņa gaidībās pavadīju kopā ar Kristu un tad sākām runāt par to, ka algotā darbā neatgriezīsimies. Tas arī bija skaists sākums sava uzņēmuma izveidei.

 

- Jūs iepazināties tieši tad, kad gaidījāt mazuļus?

 

Liene: Nē, mēs iepazināmies agrāk, pateicoties manam brālim, kurš ir atradis ļoti burvīgu sievu. Tā kā mūsu bērni ir ne tikai draugi, bet arī radinieki.

 

Krista: Mazuļi piedzima ar četru dienu starpību. Tomijs ir 4 dienas vecāks par savu māsīcu Leniju. No rīta braucām uz dzemdību namu apsveikt Lieni, bet jau tās pašas dienas vakarā braucām uz turieni vēlreiz un piedzima mūsu Lenija.

- Lienei piedzima trešais bērns, bet, Jums, Krista – pirmais, pareizi?

 

Krista: Jā. Taču šobrīd jau esmu divu bērnu māmiņa – Lenijai ir brālītis Viljams, kuram tagad ir nepilni 2 gadi. Man pašai pašreiz ir 30 gadi.

 

Līdz bērniņa piedzimšanas studēju Komunikāciju zinātņu fakultātē, strādāju mārketinga un reklāmas jomā, kā arī rīkoju pasākumus. Pēdējais darbs pirms Leny Tomy Factory izveides bija tirdzniecības centrā “Mols” (mārketinga menedžere). Kad piedzima Lenija, vērtību sistēma un prioritātes, protams absolūti mainījās. Sapratu, ka būs ļoti grūti strādāt normētu darba laiku, kamēr bērniņi ir mazi.

 

Nevar teikt, ka mums tagad maz darba – patiesībā darba ir pat ļoti daudz, taču, ja nepieciešams, mums ir iespēja saplānot laiku tā, lai varētu aizvest bērnus uz dārziņu, nodarbībām, pie ārsta vai vasarā paildzināt nedēļas nogali un padzīvot pie jūras kādu dienu ilgāk..

 

- Jūs abas minējāt, ka visu laiku bija doma izveidot kaut ko savu. Kā tad radās ideja par reālu uzņēmumu "Leny Tomy Factory"?

 

Liene: To dienu mēs nekad neaizmisīsim. Tas bija 2008.gada augusta vidus, mūsu mazuļiem bija 4-5 mēneši. Mēs pastaigājamies pa Liepāju un kādā mazā veikaliņā ostmalā nopirkām Tomijam zaļu, bet Lenijai rozā lācīti. Likumsakarīgi lācīši kļuva arī par mūsu uzņēmuma talismanu, ko arī iekļāvām mūsu uzņēmuma logotipā.

 

Sēdējām kafejnīcā, mazie spēlējās ar lācīšiem, mēs dzerām kafiju un apspriedām, ka Latvijā nav skaistu, īpašu lietu, kas būtu domātas mazuļiem, trūkst oriģinālu un interesantu lietu, iespējams nopirkt tikai pārsvarā Ķīnā ražotus, nekvalitatīvus, bezpersoniskus produktus. Un mums radās ideja par to, ka vēlamies radīt kvalitatīvus produktus māmiņām, mazuļiem un bērniem - kaut ko emocionālu un atmiņā paliekošu.

 

Krista: Kaut ko personisku un gaumīgu.

 

- Parunājāt un kas tad notika tālāk?

 

Liene: Idejas un domas neizgāja no prāta ne dienas, bijām ar to pārņemtas un likās, ka ideja ir jāatīsta tālāk, ka pie tās ir vērts strādāt un to pilnveidot….Mēs devāmies uz audumu veikaliem, pirkām audumus un mēģinājām sākumā pašas priekš sevis radīt šos produktus…ņēmām kalendāru un sākām secīgi plānot darbus -  šuvām paraugus, gatavojām biznesa plānu, lai pārsteigtu savus vecākus un draugus ar prezentāciju par mūsu ideju un savu uzņēmumu.

 

Krista: Mēs aptuveni sapratām, ko vēlamies darīt, taču produktu izplatīšanas veids tobrīd nebija skaidrs un par savu veikalu domas toreiz nebija vispār.

 

- Cik ilgs laiks pagāja no sarunas kafejnīcā līdz prezentācijai?

 

Krista: Aptuveni divi mēneši.

 

- Kāda bija ģimenes reakcija?

 

Liene: Kopumā ideja patika visiem, taču visvairāk noticēja Kristas mamma un māsa, jo viņas arī ir radoši cilvēki.

 

No emocionālās un radošās puses viss visiem bija skaidrs, bet no tās ekonomiskās… Daži bija skeptiski noskaņoti, teica, jā, meitenes, tas ir forši, bet vai kādam tas būs vajadzīgs? Taču mums toreiz bija liela drosme un ticība tam, ka viss aizies.

 

- Kā notikumi attīstījās pēc prezentācijas?

 

Krista: Mēs braucām ar savu produkciju uz dažādiem tirdziņiem, pašas stāvējām aiz letes un tirgojām.

 

Liene: Kādā no tirdziņiem mūs pamanīja t/c “Domina” pārstāvji un piedāvāja mums atvērt savu veikalu par izdevīgiem īres nosacījumiem. Mēs “Dominu” vienmēr atcerēsimies ar labiem vārdiem, jo viņi mūs novērtēja un mums noticēja.

 

- Kā jūs nokļuvāt t/c “Galleria Riga”?

 

Liene: Mūs atrada Galleria Riga iznomātāji. Izvēlētā tirdzniecības centra vieta mums ļoti patika. Bija daudz prezentāciju, kuras uzbūra mums atbilstošu ainu. Mūsu mērķis bija satikt tūristus un tagad viņi veido trešo daļa no mūsu pircēju skaita. Jāsaka, ka bērnu nodaļa Galleria Riga ir labākā no visām, kas te patreiz ir izveidots.

 

Vienīgi pagaidām nav sasniegts sākotnēji solītais cilvēku plūsmas apjoms. Taču mēs spējam ātri reaģēt uz pārmaiņām (pašlaik uzņēmumā strādā 7 cilvēki). Ja kaut kas neiet, tad meklējam citus risinājumus.

 

- Vai, jūsuprāt, Latvijas patērētājs ir labi informēts par veikala “Leny Tomy Factory” esamību?

 

- Rīgā - jā, bet ne citur Latvijā, kaut gan ir cilvēki, kuri brauc pie mums no Liepājas, Ventspils, Valmieras, kā arī no Maskavas, Pēterburgas, Tallinas. Mēs aktīvi komunicējam sociālajā tīklā Facebook, kur jebkurš var mums pievienoties.

 

- Kāpēc uzņēmuma nosaukumu jūs izvēlējaties anglisku, kas pats par sevi nenorāda uz to, ka runa ir par Latvijā ražoto produkciju, ko tik ļoti gribas izcelt?

 

Liene: Nosaukums radās vienlaicīgi ar pašu ideju, turpat Liepājas kafeinīcā - šķita likumsakarīgi, ka tajā jābūt ietvertiem mūsu mazuļu vārdiem – Lenija un Tomass, savādāk jau nemaz nevarēja būt. Turklāt, mums uzreiz bija skaidrs, ka gribam radīt starptautiski atpazīstamu uzņēmumu.

 

Krista: Daudzi pircēji, ienākot mūsu veikalā, ir pārsteigti, uzzinot, ka mūsu zīmols ir radīts Latvijā - viņiem šķiet, ka tas ir itāļu vai amerikāņu produkts. Mēs ar lepnumu varam teikt, ka tas ir mūsu pašu radīts, taču tādas atsauksmes mums, protams, ir liels novērtējums.

- Kura no jums izdomā “Leny Tomy Factory” kolekcijas?


Krista: Mēs abas esam sava uzņēmuma dizainieri: radam tērpu idejas, veidojam skices, izvēlamies audumus, konstruktors to saliek kopā un šuvējas šuj.

 

Liene: Sākumā lielāko daļu piedāvājuma sastādīja mazuļu kolekcija.

 

Krista: Tad papildinājām to ar tilla svārkiem un sapratām, ka tas ir virziens, kurā jāiet.

 

Liene: Tā bija Kristas ideja uzšūt tādus svārkus uz Lenijas gada jubilejas svinībām, tas bija pirmais apģērba gabals, ko mēs uzšuvām.

Šovasar pirmo reizi konstruktors gradēja uzreiz 10 izmērus (80 cm - 140 cm), taču mūsu bērni bija un paliek mūsu bāzes modeļi, uz kuriem top visi jaunie tērpi.

Krista: Idejas sākuma stadijā mēs pat iedomāties nevarējām, ka ar laiku mums taps veselas tērpu kolekcijas, taču tagad mēs varam sevi saukt par vienu no Latvijas bērnu modes namiem.

 

- Cik bieži mainās kolekcijas?

 

Liene: Divreiz gadā. Skatīsimies, kā būs turpmāk, varbūt mainīsim 4 gadā. Mums pagaidām ir tikai dažas sezonālas preces, svētku tērpi jau ir aktuāli jebkurā gadalaikā.

 

Piedāvājumā ir arī dažas īpašās kolekcijas: vasarā Jūrnieku kolekcija, ziemā – Šokolādes. Princešu svārki un kleitas, mūsuprāt,  būs aktuālas vienmēr, jo vienmēr meitenes gribēs līdzināties princesēm. Turklāt mūsu svētku tērpus var droši atstāt mantojumā jaunākai māsai vai pat savai meitai.

 

Krista: Tas, ko mēs piedāvājam noteikti nav masu produkts. Katrs tērps ir izdomāts, izsapņots, līdz pēdējai vīlei parbaudīts. Mēs tiešām varam apgalvot, ka piedāvājam augstas kvalitātes preci. Prieks, ka ir cilvēki, kas to novērtē.

 

- Kādu audumu jūs izmantojat savā darbā? 

 

Liene: Mēs sadarbojamies ar tiem, kuri piedāvā audumus tekstilrūpniecībai, izmantojam dažādu valstu dizainieru audumus no Eiropas un ASV.

 

Labāko tillu mēs saņemam no Amerikas. Tas ir dārgs materiāls, jo, lai izveidotu kuplus, skaistus svārkus, vajadzīgi vairāki desmiti metri. Pa 10 Ls tādus nevar uzšūt.

 

- Vai jūsu klientus sagaida kaut kas īpašs uz Ziemassvētkiem?

 

Liene: Noteikti! Būs īpašas rūķu cepures visdažādākajās krāsās - ne tikai tradicionāli sarkanā. Būs īpaši, interesanti adventes kalendāri un protams burvīgie un neatkārtojamie svētku tērpi!

 

- Vai jūsu bērniem ir viss tas, ko jūs piedāvājiet citiem?

 

Liene: Jā, viss ir! Sedziņas, cepures, šalles, bikses, kleitas… Mēs arī bērniem stāstām, ka tas ir viņu māmiņu veikals un tajā ieguldīts mūsu visu kopīgais darbs un mīlestība.

 

Krista: Lenija nesen pajautāja: “Kas jauns manā veikalā?:)

 

Liene: Mūsu bērni ir mūsu vizītkarte, mūsu uzņēmuma seja. Bez viņiem noteikti nebūtu šāda uzņēmuma.

- Uzņēmuma prezentācijā, ko jūs demonstrējāt savai ģimenei, bija izvirzīti mērķi un uzdevumi  uz 5 gadiem. Trīs nu jau ir pagājuši. Izdosies sasniegt to, par ko toreiz stāstījāt?

 

Krista: Triju gadu laikā izdevās vairāk, nekā toreiz mēs plānojām uz pieciem gadiem. Ir gan mums vēl citi lieli sapņi, bet par tiem nestāstīsim, kamēr nav piepildījušies.

 

- Atskatoties atpakaļ, pasakiet, vai bija vērts uzsākt savu biznesu?

 

Liene: Noteitki bija vērts! Iegūtā pieredze ir neatsverama, dēļ tās vien bija vērts.

 

-  Ko jūs ieteiktu mammām, kuras arī pēc bērniņa piedzimšanas negribētu atgriezties algotā darbā un kurai ir dažas idejas, kā varētu turpmāk izpausties? 

 

Liene: Jābūt drosmīgām un skaidri jāapzinās, cik ilgi būs jāiegulda nauda un laiks, lai tas viss atmaksājas. Mūsu lielākais pluss ir tas, ka mēs darbojamies kopā, mums nekad nav bijušas nesaskaņas, toties vienmēr ir droša sajūta, ka tevi nepametīs.

 

Krista: Vajag ieklausīties sevī un negaidīt, ka viss notiks pat no sevis vai gaidīt kādu laimīgu sakritību. Taču, pirms kaut ko darīt, jāsaprot, vai Tu tiešām spēj izveidot kaut ko skaistu, oriģinālu, par ko Tu pati leposies un varēsi teikt, ka tā ir Tava ideja. Ja jā, tad noteikti vajag mēģināt šo ideju realizēt!

Kad mēs redzam, ka mūsu idejas iepriecina un iedvesmo, tas ir lielākais kompliments par ieguldīto darbu.

 

- Paldies par sarunu! Lai jūsu sapnis piepildās!

 

Aleksandra Novaka, Māmiņu Klubs

 

Meklē veikalu

"Leny Tomy Factory"

tirdzniecības centra Galleria Riga 3.stāvā!


Sandija Māmiņu Klubs Sandija Māmiņu Klubs 04. Sep 2012, 23:01

Jūsu radītās lietas ir fantastiski skaistas! Es būtu pirmā pircēja, ja man būtu meitiņas😀 Ceru, ka būs😀
Lai veicas darbos!