Mūzikas nodarbības bērnudārzā vispusīgai  attīstībai

Mūzikas nodarbības bērnudārzā vispusīgai attīstībai

08. Mar 2015, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Pirmsskolas programmās mūzikai ir atvēlētas līdz divām stundām nedēļā un parasti šīs nodarbības vada mūzikas skolotāji, kas bērnus ievada ritma, skaņu, un dziesmu pasaulē.  Nodarbībās bērni apgūst arī pirmās zināšanas un prasmes dažādu mūzikas instrumentu spēlē.

Six Senses satrptautiskā bērnudārza skolotāji ļoti labi zina, cik svarīga ir mūzika bērnu emocijām un vispusīgai attīstībai, tādēļ  bez programmās noteiktajām obligātajām mūzikas stundām, bērni un pieaugušie dzied, dejo un klausās mūziku katru dienu, to integrējot ikdienas aktivitātēs.

Rīts bēnudārzā sākas ar muzikālu  apli, kurā skolotāja ģitārspēles pavadībā bērni izdzied dažas no savām iemīļotajām dziesmiņām ar kustībām, vienlaicīgi sasveicinoties viens ar otru  un gūstot pozitīvu ievirzi visiem paredzētajiem dienas notikumiem.  Dziesmiņas ir vienkāršas, viegli uztveramas, ritmiskas.  Bērniem tas ir kā jauks ikdienas rituāls, tādēļ, neskatoties uz to, ka tās ir angliski, bērni tās ātri apgūst, atceras un ar prieku droši dzied līdzi.

Dziedot, vai tā būtu latviešu dziesmiņa „Joka pēc alfabēts”  vai angļu „ABC” , bērni nostiprina runas prasmes, izrunu, vārdu savienojumu veidošanu gan dzimtā valodā, gan apgūstot svešvalodu.  Mācoties dziesmu vārdus, bērni trenē atmiņu, atceras informāciju.

Ja dziesmām pievieno roku un pirkstiņu kustības, attēlojot dziesmās dziedāmo saturu,  bērniem tiek trenēta sīko pirkstu motorika, rokas un pirkstu koordinācija, kas  ir ļoti nozīmīga darbībām ar sīkiem priekšmetiem un sagatavo roku rakstītprasmju apguvei.

Kustību rotaļas, ritmika, vingrošana mūzikas pavadībā un vienkārši izkustēšanas dejojot pie pašu bērnu izvēlētas dziesmiņas ir starptautiskā bērnudārzā obligātās ikdienas nodarbes, kas veicina bērnu stāju, fizisko sagatavotību un nostiprina ķermeņa koordināciju.

Mūzikas klausīšanās palīdz bērniem apgūt emocijas. Bērnudārza audzinātāji, atskaņojot klasisko mūziku, aicina bērnus raksturot priecīgas, bēdīgas, dusmīgas skaņas, varbūt tās pat attēlot zīmējumos, atklājot skaņas krāsās un izsakot savas emocijas un jūtas.  Mākslas nodarbības mūzikas pavadība atklāj bērnu fantāzijas pasauli un veicina radošumu.

Krievu klasiķis Ļevs Tolstojs ir teicis: „Mūzika ir emociju stenogrāfija”.

Mēs ļoti labi atceramies mūsu bērnu pirmos dzīves mēnešus, kad raudošu mazuli visvieglāk nomierināt viegli ieaijājot un māmiņai nodziedot šūpuļdziesmiņu. Mūzikas skaņas palīdz bērnam mazināt stresu, veido sociāli emocionālo prasmes, palīdz pārvaldīt savas emocijas un jūtas, veicina empātiju.  Bērnudārza vecumā, ļaujot mazuļiem aktīvi piedalīties, dziedāt, spēlēt instrumentus, dejot, visiem kopā un katram atsevišķi, uzmundrinot un atbalstot viņus, tiek nostiprināta bērnu pašapziņa. Un varbūt tieši šis ir pirmais solis kādā topošā mazā Mocarta lielajā mūzikas pasaulē.

„Mūzika dod dvēseli Visumam, spārnus prātam, lidojumu iztēlei un dzīvību pasaulei mums apkārt”, šie Platona vārdi ir starptautiskā bērnudārza skolotāju darba moto un vēl pārliecība, ka mūzika ietekmē domāšanu, attīsta prātu un sirdi.

20150303093346-78415.jpg