Vai jūs zinājāt, ka ar UDHS latvijas skolās sirgst 3-5% skolēnu?

28. Feb 2020, 16:25 Inga Baļe Inga Baļe

Labdien, cienījamie vecāki un speciālisti!

Šobrīd ir aktualizēts jautājums par bērnu ar autiskā spektra, UDHS un valodas attīstības traucējumiem pieaugumu, tāpēc Vēlamies Jūs iepazīstināt ar inovatīvu APMĀCĪBU metodi, ko šobrīd praksē pielieto jau vairāk kā 60 speciālistu, tostarp, skolu un pirmsskolas pedagogi, speciālie pedagogi un psihologi. 

Piemēram, vai jūs zinājāt, ka ar UDHS latvijas skolās sirgst 3-5% skolēnu?

Lai risinātu iepriekš minēto samilzušo problēmu Latvijas skolās, klīniskais psihologs un speciālais pedagogs Baiba Blomniece Jurāne dibināja sociālo uzņēmumu ar mērķi attīstīt inovatīvu un efektīvu, uz pētījumiem balstītu apmācību metodi bērnu un speciālistu atbalstam mācību vielas apgūšanā.

Vēlos ar Jums padalīties ar kādu sociālo stāstu:
Pirms viena gada Barboleta komandā pie psihologa ieradās kāds 7 gadus vecs zēns, kas neprata lasīt un nerunāja. Viņam tika noteiktas vairākas diagnozes – selektīvais mutisms, autisms, garīgā atpalicība. Psihologs nolēma izmantot Barboleta attīstošo metodi, lai veicinātu spontānu komunikāciju, izmantotu pozitīvas emocijas apmācībā un veidotu nepiespiestu atmosfēru.

Šobrīd zēns lasa īsus vārdus, sarunājas ar pieaugušajiem un vienaudžiem, veido acu kontaktu un iesaistās grupu darbā.

Vislielākais gandarījums ir par to, ka zēnam ir interese par komunikāciju, zēns spēj paust emocijas un mācās tās pamazām atpazīt. Zēns, kurš pirms gada nespēja nosaukt burtus, atbildēt uz jautājumiem,  šobrīd sāk lasīt un sarunājas.

Barboleta attīstošā metode aktivizē uzmanību, iesaistīšanos un interesi, lai bērns būtu gatavs apmācībai. Šis stāsts atklāj to, kā metode lieliski dod iespējas strādāt gan mācoties, gan veidojot sadarbību, gan veicot emocionālo un psiholoģisko izglītošanu.

Šis nav stāsts par brīnummetodi, bet par platformu, kas palīdz cilvēkam sevi attīstīt. Minētajā stāstā šis ir milzīgs sasniegums bērnam un viņa ģimenei. Kā arī vecākiem tas ir liels atvieglojums, kad ir attīstījusies komunikācija. Bērnam paveras daudz plašākas iespējas gan sabiedrībā, gan izglītības sistēmā. Iespējams, zēns varēs uzsākt skolas gaitas vispārizglītojošā skolā un saņemt savām spējām atbilstošu kvalitatīvu izglītību.

Es kā bērna ar funkcionālajiem traucējumiem mamma un biedrības “Oranžais stars” vadītāja, ikdienā saskaros ar milzum daudz vecāku izmisuma stāstiem par to, ka viņiem trūkst zināšanu un instrumentu savu bērnu, kam ir dažādi attīstības traucējumi, izglītībai un attīstības veicināšanai.

Barboletas attīstošajā metodē es saskatu potenciālu un profesionālu uz pētījumiem balstītu rīku mūsu ģimeņu atbalstam. Un ne tikai…. Metodi var izmantot jebkuru zināšanu apguvei jau no 1.5 gadu vecuma līdz sirmam vecumam.  Pagājušā gada nogalē biedrība saņēma finansējumu vecāku atbalstam un mēs radām iespēju apmācīt vairākus vecākus un speciālos pedagogus Barboletas attīstošās metodes izmantošanai. Ģimenes un speciālisti atzīst, ka mācību process ir kļuvis interesantāks un efektīvāks. Bērniem patīk, viņiem ir vieglāk mācīties un vecākiem tas būtiski atvieglo dzīvi.

Barboletas līdzsvara platforma ir radusies Jelgavā, tās idejas autore ir psihologs un speciālais pedagogs Baiba Blomniece Jurāne, kas meklēja veidu, kā varētu palīdzēt bērnam, kam bija grūtības koncentrēt uzmanību darbam. Tā, izmēģinot dažādas metodes, saliekot kopā idejas, zināšanas un pieredzi, tika izveidota šī metode.

Aicinu Jūs iepazīties ar Barboleta platformu, ar Baibu, kas veic sociāli nozīmīgu darbu Jelgavas pilsētā un reizē iedvesmo arī citus uzsākt un attīstīt sociālo uzņēmējdarbību. Un dalīties ar informāciju ar citiem. Iespējams, ka kopā mēs varēsim palīdzēt vēl kādam bērnam.

 

Papildu informācijai:

Baiba Blomniece Jurāne: t.29368746, epasts: baiba.jurane@barboleta.lv

www.barboleta.lv

https://www.facebook.com/Barboletametode/