Kas ir sensorā izglītība? Iespēja palīdzēt bērnam attīstīt maņas, sajūtas un arī valodu

Kas ir sensorā izglītība? Iespēja palīdzēt bērnam attīstīt maņas, sajūtas un arī valodu

31. Aug 2019, 18:27 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ir dzirdēts par daudzām izglītības metodēm, kas var palīdzēt bērnam sekmīgāk attīstīties, bet jaunums pie mums, Latvijā, ir sensorā izglītība, kuras nodarbības, starp citu, ir pieejamas arī Māmiņu Kluba Vecāku skolā!

PIESAKIES NODARBĪBĀM ŠEIT

Sensorās izglītības darbs balstās uz principu palīdzēt bērnam attīstīt savas maņas, sajūtas un arī valodu ar dabā un dabiskajā vidē pieejamajiem materiāliem “Tas nozīmē ļaut bērniem brīvi darboties, tāpēc nodarbības arī dēvējam par bērnu vadītām, jo ļaujam bērnam attīstīties saskaņā ar dabu” teic dabā balstītas sensorās izglītības aizsācēja un arī Sensorās izglītības centra “Emīla skola” dibinātāja Elīna Gubāte.

Viņa skaidro, ka iedvesmu radīt centru devis Žana Žaka Ruso darbs “Emīls”, no kura arī aizgūts skolas nosaukums, bet viens no galvenajiem pamudinājumiem veidot sensorās nodarbības bijis apstāklis, ka mūsdienās ir ļoti daudz bērnu ar logopēdiskām problēmām, savukārt ar sīkās motorikas veicināšanu iespējams bērna valodu sekmīgi attīstīt.

Sensorās izglītības nodarbības tiek iedalītas divās daļās, no kurām pirmo daļu vada skolotāja un bērns ar dažādām emocijām un sajūtām izdzīvo pasaku. Emocijas un sajūtas palīdz radīt smaržas, dažādi taustāmi priekšmeti, ļaujot ar ožas, taustes, redzes palīdzību izjust, piemēram, mežu. “Nodarbībās tiek attīstītas visas maņas, jo impulsi tiek doti ne tikai taustei vai redzei, tāpat arī svarīgi, ka nodarbībās tiek izmantoti pēc iespējas dabiskāki materiāli,” skaidro E. Gubāte.

Nodarbības ir pieejamas bērniem un tās tiek iedalītas atbilstoši bērnu vecuma posmam:

Speciāliste norāda, ka jaunāko bērniņu nodarbībās ar māmiņu palīdzību tiks veidots emocionālais kontakts ar bērnu, kas nozīmē, ka mazuļi tiks masēti ar dažādiem materiāliem, tāpat arī ar dažādām sajūtām tiks izdzīvota pasaka un, lai veidotu bērnam stimulus, mazulīšu rociņas un kājiņas tiks liktas sensorajās kastēs, lai bērniņi izjustu jaunas sajūtas.

Jo vecāki ir nodarbību dalībnieki, jo mazāka ir vecāku iesaiste un māmiņa bieži vien ir vajadzīga vien kā palīgs vai drošības sajūtas nodrošinātājs.

Sensorās nodarbības bērniem ieteicams apmeklēt regulāri, jo tās tiek veidotas cikliskas un vērstas  uz atkārtošanu, lai mazākajiem radītu drošības sajūtu. Kā piemēru “Emīla skola” radītāja stāsta, ka pēc tam, kad pasaka tiek izdzīvota jau mēnesi no vietas, lielākie bērni jau spēj paši to arī izstāstīt un izdziedāt.

PIESAKIES NODARBĪBĀM ŠEIT