Svara pieaugums grūtniecības laikā. Kas par to jāzina topošajai māmiņai

Svara pieaugums grūtniecības laikā. Kas par to jāzina topošajai māmiņai

25. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Sabalansēts māmiņas uzturs palīdz labāk augt arī puncī esošajam bērniņam, taču jautājums, cik daudz kaloriju ik dienu ieteicams uzņemt grūtniecei, un kā bērna augšana ietekmē mammas svaru?

Ja arī tev gaidību laikā bieži nācies dzirdēt, ka tagad jāēd par diviem, tad noteikti zini, ka tā nav tiesa. Lai mazulis sekmīgi attīstītos, grūtniecības sākumā tev papildus jāuzņem aptuveni 100-150 kalorijas. Tie ir vien 100 g avokado klāt ikdienas uzturam!

Ja līdz grūtniecībai topošajai māmiņai ir bijis normāls svars, tad ticamākais, ka gaidību laikā viņas svars pieaugs par aptuveni 9 - 12kg.

  • Pēc ekspertu teiktā, pirmajā trimestrī norma ir svara pieaugums ik nedēļu par 200g, kopumā pirmo trīs gaidību mēnešu laikā māmiņas svaram palielinoties par aptuveni 2 kg.
  • Otrajā trimestrī ik nedēļu sievietes svars pieaug par aptuveni 300g, kas trimestra laikā dod aptuveni 3-4kg svara pieaugumu.
  • Trešajā trimestrī topošās māmiņas svars ir nedēļu palielināsies par aptuveni 400g.

Gadījumā, ja gaidi nevis vienu bērniņu, bet divus vai trīs, tad svara pieaugums būs lielāks nekā viena augļa grūtniecības laikā, proti, vidēji par 2-5kg.

Šeit gan jāņem vērā, ka svara pieaugums ir individuāls katrai sievietei, tāpēc visieteicamāk konsultēties ar savu ārstu, kurš sekos līdzi tavam svara pieaugumam gaidību laikā, kā arī dos norādījumus par to, kādus produktus uzturā iekļaut.

Neizlaid ēdienreizes un neuzsāc diētas

Gaidību laikā raugies, lai tavs uzturs būtu sabalansēts un tu nevadītos pēc teiciena, ka grūtniecībs laikā ir jāēd par diviem. Tā nav tiesa, lai arī cik ļoti gribētos pārtikt no saldumiem, bulciņām vai saldiem augļiem vai sulām. Grūtniecības laikā nav aizliegto produktu, taču ir jāraugās, lai tu nepārtiktu tikai no saldumiem vai citiem vienveidīgiem produktiem.

Gadījumā, ja piefiksē, ka tavs organisms pastāvīgi pieprasa vienus un tos pašus produktus, tas visticamāk liecina par kādu minerālvielu trūkumu organismā. Palutini sevi ar kādu našķi, taču tam nav jābūt obligātai sastāvdaļai katrā ēdienreizē.

Ja pirms grūtniecības esi ievērojusi veselīgu dzīvesveidu, tev nebūs problēmu ēst pareizi arī gaidību laikā. Tāpēc atturies no domas grūtniecības laikā uzsākt diētu ievērošanu, kā arī seko līdzi, lai netiktu izlaistas ēdienreizes, jo tas ir kaitīgi ne tikai tev, bet arī gaidāmajam bērniņam.