5 padomi, kā saglabāt savas darbaspējas arī grūtniecības laikā

5 padomi, kā saglabāt savas darbaspējas arī grūtniecības laikā

02. Apr 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Ir māmiņas, kuras nosliecas par labu strādāšanai teju līdz noliktajam dzemdību datumam. Iespējams, kāda to dara finansiālu apsvērumu vadīta, kādai vienkārši patīk savs darbs, bet vēl kāda ir priekšniece pati sev, kas nozīmē savu biznesu bez iespējām pienākumus deliģēt citiem kolēģiem.

Lai arī kā būtu tavā gadījumā, ja esi izvēlējusies strādāt pēc iespējas ilgāk, mēs meklējām risinājumus, kas palīdzēts saglabāt darba spējas arī grūtniecības trešajā trimestrī.

Daudz esam dzirdējuši diskusijas par to, vai sievietei grūtniecības laikā vajadzētu strādāt. Ja darbs sniedz prieku, nav veselības problēmu, kas traucētu veikt savus pienākumus, tad kāpēc gan ne? Te gan nav runa par fiziski smagu darbu, kas gaidību laikā nav ieteicams.

Centies mainīt pozīcijas

Jo lielāks aug tavs puncītis, jo grūtāk ir visu dienu nosēdēt vienā pozā vai arī nostāvēt. Tāpēc apsver idejas, kā darba dienas laikā mainīt savu pozīciju. Ja strādā birojā, tad ideāli, ja tev ir galds ar darba virsmu, kurai var mainīt augstumu. Tas nozīmē, ka kādu laiku tu vari pie galda sēdēt, bet pēc tam kādu laiku stāvēt kājās un turpināt veikt savus darbus. Jebkurā gadījumā, pat ja tas nav iespējams, vienmēr ir iespējams atrast dažādus risinājumus. Piemēram, tu vari pārlasīt dokumentus, pastaigājoties pa biroja gaiteni, vai arī uz brīdi pārvietot savu datoru uz palodzes, lai varētu strādāt, stāvot kājās.

Meklē iespēju doties pastaigā

Viens no priekšnosacījumiem veiksmīgai grūtniecībai un labai pašsajūtai ir pastaigas svaigā gaisā. Tāpēc meklē iespējas, kā ik dienu vismaz kādu laiku veltīt nelielām pastaigām vai arī esi kreatīva un sarīko jūsu iknedēļas sapulci tuvējā parkā. Ja ir iespēja, pastaigās dodies arī pusdienu pārtraukumos.

Veic piezīmes

Ir dzirdēts par grūtnieču aizmāršību, kas pielavās ne saukta, ne aicināta. Tāpēc, lai izbēgtu no situācijām, kad aizmirsti kaut ko svarīgu, veic piezīmes, atzīmējot veicamos darbus, termiņus. Izmanto sev ērtāko plānošanas veidu - veic piezīmes telefonā, galda plānotājā vai arī e-pasta kalendārā.

Centies izbēgt no stresainiem "dedlainiem"

Līdz ar darbu plānošanu tu varēsi izbēgt no stresa situācijām, kas saistās ar darbu iesniegšanas termiņiem. Ieplāno katram darba uzdevumam nepieciešamo laiku, ieplānotajā laikā pievērsies tikai konkrētajam uzdevumam nevis centies veikt vēl 101 uzdevumu paralēli, un tev viss izdosies. Lai mazāk stresa tev un tavam mazulim!

Tāpat arī saplāno savas darba dienas, kas ļaus tev izbēgt no stresainiem darbu nodošanas termiņiem, jo visam būsi ieplānojusi laiku. Ar plānošanu panāksi mazāk stresa sev un bērniņam.

Noskaņo sevi pozitīvi

Jo tuvāk nāk bērniņa dzimšanas brīdis, jo sieviete vairāk nogurst. Būs brīži, kad tu vislabprātāk atstātu visus darbus pašplūsmā un vienkārši atpūstos. Taču, ja esi nolēmusi turpināt strādāt arī trešajā trimestrī, par spīti nogurumam tu vari atrast vairākus iemeslus, kāpēc strādāšana tieši tagad ir forša:

  • lielāko dienas daļu esi noslogota ar darba pienākumiem, kas nozīmē, ka tev vienkārši neatliek laika prātot un lieki straukties par bērniņa veselību un izdomāt neskaitāmus variantus, kāpēc kaut kas dzemdībās vai atlikušajā grūtniecības laikā varētu noiet greizi;
  • mazulis puncī esot sajūt savas māmiņas rosību un apzinīgumu, tāpēc vari sevi motivēt, ka tavas augstās darba spējas un strādāšana ieliks mazulītī jau no viņa pirmajām dzīves dienām mīlestību pret darbu;
  • darba kolēģi tevi atbalsta un sniedz papildu enerģiju;
  • tu aizvien esi notikumu virpulī un vari sekot līdzi aktuālajam tavā darba sfērā, nesatraucoties, ka sēdēšana mājās tevi atraus no reālās dzīves.

Lai tev skaists bērniņa gaidīšanas laiks!