Slinkum slinkum laid mani vaļā

Slinkum slinkum laid mani vaļā

06. Apr 2017, 16:52 nosiguldas nosiguldas

Visi mēs laiku pa laikam paslinkojam, bet tad ceļamies un ejam darboties. Mēs zinām, kas ir atbildības sajūta un pienākums, bet kā ir ar mūsu mīlulīšiem.

Man jau liekas, ka slinkums vienkārši iedzimst. Šajā jautājumā mēs ar Kati esam pilnīgi ATŠĶIRĪGAS. Ja godīgi, mācos būt pacietīga un iecietīga, bet ir brīži, ka jautājumi, kas skar slinkumu beidzās ar asām vārdu pārmaiņām. 

Matus ķemmēt ir grūti, mazgāties negribās, plauktos nekārtība un tā var turpināt. Ja padraudēšu ar to, ka tiks liegta viena vai otra izklaide, tad kādu brīdi ir miers. Bet paiet pāris dienas un viss sākas no jauna. 

Pie tam Katrīne no mazām dienām ir mācīta būt kārtīga. Runā cik gribi, ja nerunāsi nedarīs vispār neko. Ko darīt nezinu? Mācās labi, ir draudzīga, iejūtīga, bet nekārtīga un izklaidīga. 

Skolas soma ir īpašs notikums, tur regulāri valda "mākslinieciskais bardaks". Reizēm var atrast arī dažu dienu vecu bulciņu. Liekas, ka meitene jau ir pietiekoši paaugusies, lai būtu atbildīga, bet nekā.

Eksperti par to saka, ka bardaks  palīdz attīstīt radošumu, meklēt dažādus risinājumus un veicina domāšanu ārpus ierastajiem rāmjiem. Nav piemērotāka laika, kad radīt haosu un nekārtību, kā bērnībā. Bērniem mēdz būt pavisam citādāka izpratne par kārtību.

Iesaka  skaidri definēt, kas tev šķiet pieņemami un reizē neierobežo bērnu. Manā gadījumā tas nestrādā.

Atradu ieteikumus vecākiem, lai palīdzētu bērnam sakārtot vidi sev apkārt

  • Palīdzi uzsākt kādu konkrētu darbu, piemēram, laistīt puķes, tīrīt putekļus, saklāt gultu. Pats galvenais – rādi piemēru! Tas tiek darīt, bet mājas darbi neraisa viņas interesi.
  • Organizē darbu! Rādi bērnam, ka vispirms jāpaveic viens darbs, tad var ķerties pie nākamā – vispirms savāc klucīšus, tad slauka grīdu. Darba organizācija ir tas ar ko sākam, ja daram kopā, tad piedalās, ja jādara darbiņš patstāvīgi, atradīsies simts un viena atruna, kapēc nevar izdarīt.

Ievies rituālu – pirms gulētiešanas salieciet mantas. Arī tas pie mums notiek. Es ļauju darboties dienas laikā, neierobežojot abus bērnus, reizēm ar šausmām domāju, kā pēc tam to savāksim.

Maini ieradumus, sistēmu, ja pastāvīgi neizdodas ieviest kārtību. Piemēram, sašķiro mantas pa kastēm, nevis turi visu vienā. Radi spēles elementus! Ar spēles elementu protams ir grūtāk, bet šķirošana mūsu mājā ir no laika gala. Bērni zin, ka katram klucīšu veidam ir sava kastīte. Katrīnei rotiņām ir viena kastīte, matu sprādzēm otra, kas neilgā laikā pārtop par kopējo visam un protams tad jau vairs neko atrast nevar.

Izrunā emocijas! Uzklausi, kā bērns jūtas un pārrunā, kādas izjūtas rodas pēc istabas sakārtošanas. Kad darbs ir paveikts , viņai ļoti patīk kārtība viņas istabā, bet pēc mirkļa tas jau ir aizmirsies.

Attēlu rezultāti vaicājumam “slinks kaķis guļ”

Es laiku pa laikam Katrīnei saku, ka zinu, kas viņa ir bijusi iepriekšējā dzīvē. Mīļš, bet laiks kaķis!