Jauna tehnoloģija palīdzēs noskaidrot bērnu emocionālo veselību, lai atrastu labākos veidus atbalstam mācībās

Jauna tehnoloģija palīdzēs noskaidrot bērnu emocionālo veselību, lai atrastu labākos veidus atbalstam mācībās

04. Mar 2021, 10:39 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Zinātniskie pētījumi pierāda, ka bērna emocionālās vajadzības ietekmē ne tikai bērna pašsajūtu, bet arī spēju mācīties. Svarīgi šīs vajadzības agrīni pamanīt un risināt, lai novērstu tālāku problēmu rašanos. Šis ir īpaši būtiski šobrīd, jo Covid-19 pandēmija un attālinātās mācības ir radījušas būtisku risku skolēnu emocionālajai veselībai. Tāpēc fonds PLECS kopā ar sadarbības partneriem radījuši “EMU:Skola” – mūsdienīgu, digitālu atbalsta rīku, kas ļauj skolai sekot līdzi savu skolēnu emocionālajai pašsajūtai un vajadzībām. Šī sistēma sniedz arī skolotājam un skolas atbalsta personālam praktiskus ieteikumus bērna un klases atbalstam.

Jānis Erts, Fonda PLECS vadītājs: “Mēs ticam, ka tieši ar digitāliem risinājumiem var sniegt skolām nepieciešamo praktisko atbalstu, lai bērnu un jauniešu emocionālā veselība skolā nepaliek kā “zilonis istabā”.“

Ilga Šuplinska, Izglītības un zinātnes ministre: “Nevalstiskās organizācijas “PLECS” iniciatīva, veidojot digitālo rīku emocionālās uzvedības modeļa iezīmēšanai, ir ļoti svarīgs solis kopīgajā atbalsta sistēmas veidošanā – skolēnam, skolotājam, arī vecākam. Tā ir tehnoloģiski vienkārša, kas ļauj pamanīt katru bērnu agrīnā vecumā un izcelt gan viņa spējas un prasmes, gan pievērst lielāku uzmanību viņa uzvedības, domāšanas atšķirībām. Rīks ļauj veidot savu personalizētu mācību programmu katram Latvijas bērnam.”

Nils Sakss Konstantinovs, pusaudžu psihoterapeits: “Bērna emocionālā veselība lielā mērā nosaka gan to, kā bērns šobrīd mācās un uzvedas, gan viņa nākotnes izredzes pieaugot. Mūsu veiktais pētījums uzrāda, ka jau tagad Covid-19 pandēmijas dēļ vairāk nekā pusei skolas vecuma bērnu radušās dažādas emocionālās grūtības. Tas var atstāt ļoti nopietnas sekas uz šo bērnu sekmēm un tālākajām dzīvēm. Tādēļ īpaši svarīgi, ka mums tagad būs iespēja laicīgi pamanīt bērnu vajadzības un sniegt viņiem nepieciešamo atbalstu.” 

No šī gada marta līdz mācību gada noslēgumam “EMU:Skola” tiek pilotēta 15 izglītības iestādēs visā Latvijā, iesaistot ap 10 000 skolēnu un 460 pedagogu. Pētījumu finansē Izglītības un zinātnes ministrija. Vasaras beigās tiks prezentēti pētījuma rezultāti, kas sniegs ieskatu arī bērnu un jauniešu emocionālo grūtību izplatībā Latvijas skolās.

Alūksnes, Cēsu, Daugavpils, Jelgavas, Liepājas, Līvānu, Rēzeknes novada, Rīgas un Smiltenes pilota skolām un šo skolu skolēnu vecākiem būs iespēja noskaidrot vairāk par bērnu emocionālo veselību un vajadzībām, kā arī saņemt praktiskus ieteikumus, kā skolai kopā ar vecākiem labāk atbalstīt bērnu. 

“EMU:Skola” izstrādā nodibinājums “Fonds Plecs" sadarbībā ar pusaudžu psihoterapeitu Nilu Saksu Konstantinovu un "Frank by Inspired”. Metodoloģijas pārraudzību nodrošina neatkarīgais eksperts bērnu psihiatrs Ņikita Bezborodovs.

Plašāka informācija pieejama emu.lv