APTAUJA: tehnoloģijas ir visvēlamākās dāvanas šajā brīvdienu sezonā

APTAUJA: tehnoloģijas ir visvēlamākās dāvanas šajā brīvdienu sezonā

13. Dec 2013, 10:47 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Microsoft aptauja atklāj, ka tehnoloģijas ir visvēlamākās dāvanas šajā brīvdienu sezonā, bet tā pat tehnoloģiju pirkšana rada vislielāko stresu!

Microsoft godīgi brīdina dāvanu pircējus, ka šogad varētu būt nedaudz vairāk stresa nekā parasti. Uzņēmuma pētījumā noskaidrots, ka tehnoloģijas ir visvēlamākās dāvanas šajos svētkos, taču to iegāde rada arī vislielāko stresu.

Jaunajā Microsoft pētījumā secināts, ka, lai gan datori ir viskārotākā dāvana šogad, taču tās izvēle rada lielāko iepirkšanās stresu. Šobrīd izvēle ir plašāka nekā jebkad agrāk – portatīvie datori, planšetdatori, stacionārie datori, “tabletes” (tablets) un planšetdatori, kas piedāvā tradicionālo datoru iespējas. Plašā izvēle tiešām var radīt apjukumu.

Microsoft aptauja, kurā piedalījās 7500 pircēji no dažādām Eiropas valstīm, atklāj, ka vairāk nekā trīs ceturtdaļas (78%) aptaujāto savu vēlamo dāvanu sarakstos ir iekļāvuši kaut ko no datortehnikas, tomēr pētījums arī pierāda, ka patērētājiem tehnoloģiju iegāde sagādā lielu stresu.

Dāvanas, kuru iegāde sagādā visvairāk stresa:

  1. Datorierīces (39%),
  2. Apģērbs (26%),
  3. Juvelierizstrādājumi un pulksteņi (11%),
  4. Virtuves un mājsaimniecības priekšmeti (9%),
  5. Smaržas (8%) 

Aptaujas rezultāti atspoguļo dažus no galvenajiem iemesliem, kāpēc patērētājiem ir grūti iegādāties tehnoloģiju ierīci. Gandrīz puse pircēju (49%) uzskata, ka datortehnikas iegādei jāpatērē daudz laika. Turklāt daži cilvēki nejūtas ērti, pērkot tehnoloģiju ierīces: viena ceturtdaļa (26%) uztraucas, ka tam būs nepieciešams pārāk ilgs laiks, lai izpētītu un iegādātos pareizo izvēli, un vēl ceturtā daļa (27%) atzīst, ka viņi tajā visā neorientējas.

Par laimi, pircēji nebaidās lūgt palīdzību, lai atrastu pareizo datoru saviem tuviniekiem. Gandrīz puse (44%) respondentu norāda, ka balstās uz atsauksmēm un interneta resursiem kā galveno palīgu, izvēloties datortehniku. Trešā daļa (36%) meklē palīdzību pie veikalu darbiniekiem un 33% pirms pirkuma griežas pie draugiem un radiniekiem pēc padomiem un ieteikumiem.

Jaunākās tehnoloģijas

Lai ko mēs domātu par dzimumu kaujām, ir viena lieta, kur abi dzimumi ir vienisprātis: vēlmē pēc jaunākajām tehnoloģijām. Tehnoloģijas vēlamo Ziemassvētku dāvanu sarakstos ir augšgalā gan sievietēm, gan vīriešiem, vairāk kā puse vīriešu respondentu (54%) un vairāk kā trešdaļa sieviešu (38%) pat precīzi zina, kuru IT ierīci viņi vēlētos saņemt šajos svētkos. Tomēr, kad nonākam pie izvēles, ko pirkt citam, vīrieši labprātāk iztiek bez palīdzības prasīšanas - 52%, pērkot datortehniku, paļaujas tikai uz informāciju, kas pieejama internetā. Turpretī sievietes dod priekšroku personīgākai attieksmei, tādēļ izvēlas meklēt palīdzību pie veikala konsultantiem (40%).

 No nervoziem itāļu vīriešiem līdz šaubu māktiem krievu pircējiem – aptaujā atklājās dažādas interesantas variācijas starp Eiropas valstīm:

  • Itāļu vīrieši, pērkot datorierīces, piedzīvo vairāk stresa (56%) nekā itāļu sievietes (25%).
  • Bosnijas pircēji ir pārliecināti, ka visērtāk ir dāvināt tehnoloģiju ierīces (61%), tiem seko Horvātijas (57%) un Bulgārijas iedzīvotāji (56%).
  • Tikai 18% krievu tautības pārstāvju dāvināt tehnoloģijas nesagādā lielas rūpes.
  • Bulgārijas iedzīvotāji vislabprātāk no tehnoloģijām saņemtu dāvanā portatīvos datorus (25%), otrajā vietā ir planšetdatori (23%) un, visbeidzot, viedtālruņi (20%).
  • 28% no Horvātijas iedzīvotājiem uzskata, ka drēbju pirkšana rada lielāku stresu nekā datortehnikas izvēle (21%). 

Aptaujā piedalījās 7500 respondenti no Austrijas, Bosnijas, Bulgārijas, Horvātijas, Čehijas, Ungārijas, Īrijas, Itālijas, Latvijas, Lietuvas, Norvēģijas, Polijas, Portugāles, Rumānijas, Krievijas, Spānijas un Ukrainas.