Mammu bizness: Silk&Milk Dizaina apģērbs jaunajām māmiņām un ne tikai!

Mammu bizness: Silk&Milk Dizaina apģērbs jaunajām māmiņām un ne tikai!

14. Jul 2015, 00:10 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Idejai par dizaina apģērbu jaunajām māmiņām, kas tagad ir pazīstams ar zīmola nosaukumu Silk&Milk, es pievērsos pēc otrās meitiņas dzimšanas. Jau otro reizi saskāros ar grūtībām veidot garderobi bērniņa zīdīšanas laikā, neko sev piemērotu un tīkamu atrast nevarēju.

- Kas iedvesmoja Tevi izveidot savu biznesu? Kā nonāci līdz šai idejai?

Manas prasības attiecībā uz apģērbu var vērtēt kā gana augstas- jābūt labai kvalitātei, dabīgiem audumiem un mūsdienīgiem griezumiem. Lai arī cena ir būtiska, tās nozīme šajā gadījumā bija sekundāra. Bet diemžēl pat augstākā cenu kategorijā šāda veida apģērbs nebija atrodams.

Mani vienmēr dizainā ir saistījusi funkcionalitāte, kas veiksmīgi apvienota ar estētisko. Un saskatīju te savu aicinājumu un izaicinājumu, jo tik specifisku nišu, tik precīzu savās vajadzībās nekad iepriekš nebiju skārusi.           

- Kad un kā sāki savu biznesu?     

Sāku ar dažādiem vienkāršiem modeļiem topos un kleitās un pēc raidījuma „Māmiņu klubs“ apciemojuma, kura laikā man sanāca nodemonstrēt zīdīšanu šādā apģērbā, saņēmu zvanus un lielu interesi. Sāku strādāt ar šāda veida apģērbu individuālo pasūtījumu darbu izpildi, bet idejas un vēlmes sniedzās tālāk.

Es vēlos, lai šīs apģērbs labi kalpo un palīdz pēc iespējas vairāk māmiņām. Māmiņas labsajūta, ko lielā mērā ietekmē viņas komforts un ārējais  izskats, nosaka visu gaisotni ģimenē un mājās.

Laimīga mamma- laimīgs mazulis, tagad ir zīmola sauklis. Kāda kliente mani vēl papildināja  - „un laimīga ģimene“ !

- Ko tieši tu radi,ar ko ir saistīts Tavs bizness un kā sākās viss tavs radošais process? Kas tevi iedvesmoja, pamudināja uzsākt kaut ko pašai?

Pagājušā gada vasarā devos uz LIAA uzzināt par iespējamiem līdzfinansējumiem manam projektam un saņēmu uzaicinājumu piedalīties TV sacensībās „Firmas noslēpums“, kas man izrādījās veiksmīgs gan iegūtās informācijas apjoma ziņā, gan kritiskās pieejas ziņā pašai idejai un, protams, naudas balva idejas attīstībai. Jau rudenī nodibināju SIA, lai varētu veikt lielāka apjoma audumu iepirkumus un ražot lielākos apmēros par pieņemamāku cenu.

- Kas ir tas, kas šajā procesā liek virzīties uz priekšu un meklēt arvien jaunas un jaunas idejas?

Neskatoties uz to, ka pašai zīdīšanas periods nu jau ir aiz muguras, tērpu idejas top aizvien jaunas. Nākas rūpīgi izvērtēt lai dizains nekļūst pašpietiekams un piedāvātā apģērba cena veidojas samērīga un klientēm pieņemama. Mani nemainīgi pavada šī vēlme palīdzēt, sniegt citem no sevis ko labu un te es redzu, ka ar šo produktu, varu atvieglot jaunām māmiņām ikdienu, palīdzēt justies skaistākām, iedvesmot un atbalstīt nebūt ne vieglajā darbā  - būt mammai.

Šobrīd projekts Silk&Milk pamazām attīstās, ir jauna mājaslapa www.silkandmilk.com, un pavasara/vasaras kolekcijai nu jau tūlīt sekos rudens/ziema 2015.

Tērpu atbilstība modei un sezonalitāte arī ir viens no iemesliem, kas mudināja radīt tieši dizaina apģērbu, jo jaunās māmiņas tāpat seko modei un vēlas katru sezonu kaut ko jaunu. Tanī pat laikā dizaina vērtība slēpjas tērpa ilgtspējīgā dzīvošanā- to var vilkt ne tikai zīdīšanas laikā, bet arī pēc tam vai jebkura cita sieviete, kam pat nav bērnu vai tie ir izauguši.

Dizaina radošie risinājumi apslēpj vai asprātīgi atrisina šo īpašo fukciju – zīdīšanai piemērots.

20150713124514-46524.jpg 

Lai arī māmiņas varētu diferiencēt savu garderobi, zīmola ietvaros plānotas divas apģērbu līnijas:

SILK – smalkā dizaina līnija no zīdiem, smalkas kokvilnas un to salikumiem īpaša gadījuma pasākumiem, kas šobrīd vēl izstrādes stadijā;

MILK – ikdienas apģērbs no viskozes un kokvilnas audumiem.

Un aksesuāru līnija - & -  kurā būs atrodami mammas tērpam pieskaņoti bērnu apģērbi vai aksesuāri arī tētim, kā arī dažādas noderīgas lietas mauzļa kopšanas un zīdīšanas procesam.

- Vai Tev ir arī sava mājas lapa, kur aplūkot un iegādāties radītās lieta? Kur par tevi, taviem ražojumiem var uzzināt vairāk 

Silk&Milk apģērbi ir atrodami mājaslapā www.silkandmilk.com, kā arī vairākos veikalos – Galleria Riga veikalā „9mēneši“, salonā „Madam Bonbon“ Alberta ielā 1, „Paviljonā“ tc Domina Shopping un ik pa laikam arī M50 uz Miera ielas. Un neskatoties uz to, ka veikalu uzcenojumi ir gana lieli, pieejamība klientam ir ļoti būtiska. Pie manis vēl joprojām brauc uz darbnīcām Bauskas ielā 145, bet tam vajag vienoties par tikšanās laiku un māmiņām mēdz būt grūtības plānot dienas grafiku, jo tas pakārtots mazuļa vajadzībām.

- Kā ir ar reklāmu? Bez reklāmas nav nekā, kur un kā reklamē savu uzņēmumu?

Lai par Silk&Milk uzzinātu pēc iespējas vairāk, notiek intensīva dalīšanās ar produktu vai procesa bildēm, interesantiem faktiem vai noderīgu informāciju par un ap zīdīšanu sociālajos tīklos. Mājaslapā lēnām arī attīstu blogu, kam ir izveidotas divas sadaļas – bloga ieraksti, kas balstās uz manu personīgo pieredzi, dzīvi un skatījumu un  - komplektāciju idejas, kuras veidoju es vai kāds cits piesaistītais stilists.

Veidot komplektāciju idejas man bija doma jau no paša Silk&Milk attīstības sākuma, jo garderobe nesastāv tikai no zīdīšanai piemērotas kleita vai topa, bet gan virkne tērpu no pagātnes, citiem zīmoliem un tīri individuālām stila lietiņām. Lai jaunajai māmiņai nebūtu jānopūlas izdomājot variācijas par to, ko un kā sakomplektēt ar Silk&Milk apģērbu, es piedāvāju daudz dažādus variantus, lai ir no kā izvēlēties un iedvesmoties!

- Kā ir ar šādu preču konkurenci? Vai arī tādu esi pamanījusi?

Par konkurentiem runājot, gan pasaulē, gan Latvijā ir atrodami zīdīšanai piemēroti apģērbi, bet mani tie neiedvesmoja un nepārliecināja, jo vairāk atgādināja naktsveļu, mājas tērpu vai bija veidoti no sintētiskiem audumiem. Laikā, kad pašaizliedzīgi esi veltījusi visu sevi mazulim, tik ļoti vēlies justies arī skaista, sievišķīga un intetesanta kā sieviete.

 - Kā Tev kā mammai izdodas apvienot ģimeni un biznesu?

Un lai arī bērni ir mūsu lielākā bagātība un lielākā iedvesma, idejas nesēji un atbalstītāji, nekad nevajag aizmirst par sevi. Tu nevari sniegt to kā Tev nav. Jāmīl un jāpiepilda sevi, lai tad varētu ar savu sievišķo spēku, enerģiju un mīlestību dalīties tālāk. Un es nezinu nevienu sievieti, kuru neiepriecina jauna kleita, kurpes vai rotas! Prieks ir enerģija, tas ir viens no avotiem.

 - Ko tevī raisa tas, ko dari? Kādu ziņojumu Tu sniedz ar savu zīmolu?

Mani šis projekts iepriecina un iedvesmo, tas ir mans darbs un hobijs, es tajā strādāju=atpūšos no mājas un ģimenes aprūpes darbiem. Es neslēpju un mana ģimene to zina, ka ar tērpiem un audumiem es darbojos labprātāk nekā gatavoju ēst un mazgāju traukus J. Tomēr es tagad arī labi saprotu savu sievietes un mammas lomu un to, kas tajā ietilpst. Vēl tikai pirms gada man šī struktūra nebija skaidra un Silk&Milk sākotnējo ideju virzīja vēlme nopelnīt, sevi pierādīt un sevi nodrošināt, bet mājas darbus es uztvēru kā apgrūtinājumu un pienākumu. Tas nelabvēlīgi ietekmēja gaisotni ģimenē un mazināja arī manus spēka resursus. Pareiza ģimenes struktūras izpratne un enerģijas apmaiņa tās ietvaros sniedz iespējas atrast arī sev un ģimenei piemērotāko formu- kā apvienot savu biznesu ar ģimenes dzīvi. Mana diena tagad sākas 5os, lai varu pagūt veltīt laiku se,v savām idejām, darbu plānošanai un nākotnes apcerēšanai. Nedēļas dienas tāpat rūpīgi plānoju un sadalu, kurā dienā vairāk pievēršos darbiem, kurā ģimenes lietām. Laiks mums ir dots tik cik tas ir, tomēr var izvērtēt savas prioritātes un uzņemto atbildības slogu, lai saprastu pareizo laika sadalījumu starp visām pozīcijām. Kāda vieda sieviete man reiz teica – bizness ir kā bērns, cik bērnu Tev ir un cik Tu vari vēl atļauties? Atļauties- no laika, enerģijas patēriņa viedokļa, jo finansiāli par bērniem gādā viņu tēvs. Ja ir jau mazulis bērnudārzā un vēl viens pie krūts vai vari atļauties vēl vienu? Iespējams, ka šis laiks tomēr jāvelta mazulim,  iedvesmu un ideju uzkrāšanai, bet to realizācija jāatstāj uz mazliet vēlāku laiku. Sapņot vajag un sapņus piepildīt tāpat vajag, bet to var darīt kopā ar ģimeni.

 Un Silk&Milk ar to nekļūts par sociālu labdarības projektu, kas strādā bez peļņas un attīstības, bet gan par ģimenes projektu ar jaunu virzītājspēku– sniegt atbalstu māmiņām, dot pēc iespējas plašāk, dalīties radošumā un idejās par sievišķīgu māmiņu un laimīgu ģimeni.

20150713124656-30052.jpg

- Kā tapa zīmola nosaukums un ko Tu novēli citām māmiņām?

 Starp citu, arī nosaukumu izdomāja mans vīrs – Kaspars, kad iedvesmota klāstīju viņam savu ideju un vīziju.

Es ļoti ceru ar šo projektu iedvesmot māmiņas būt uzņēmīgākām, radošām un drosmīgām savu ideju aizstāvēšanā un realizācijā, tikai neaizmirstiet galveno prioritāti, vispirms Jūs esat mammas un tikai pēc tam biznesmenes!

 

No sirds,

Diāna Urtāne

Silk&Milk autore un dizainere

www.silkandmilk.com

 20150713134233-82521.jpg

JAUNS projekts: MAMMU bizness! Gaidām uzņēmīgo māmiņu pieteikumus!

20141202111131-14474.jpg