Kā cīnīties ar celulītu mājas apstākļos

Māmiņu klubs
Māmiņu klubs 17. novembris 2017 00:05
909

Nataļja Kersna – kosmetologs, starptautiskās CIDESCO asociācijas

un Latvijas kosmetologu asociācijas biedrs

 

Turpinājums rakstam «Viss par celulītu un tā rašanās iemesliem».

Celulīts neparādās pēkšņi un pēkšņi tas arī nepazūd. Celulīts veidojas lēnām un ilgā laika periodā, process noriss vairākus gadus. Tāpēc, lai cīnītos ar šo ādas nepilnību vajag bruņoties ar pacietību un rēķināties, ka tas prasīs daudz laika. Lai arī kādas metodes cīņā ar celulītu jūs izvēlētos, pats galvenais noteikums darīt to regulāri.

Gribu atgādināt, ka sākot ar 3 celulīta stadiju (celulītu var ievērot, kad sieviete stāv), nav iespējams ietekmēt celulītu tikai pareizi ēdot un nodarbojoties ar sportu. Kāpēc tā notiek varat izlasīt manā rakstā «Viss par celulītu un tā rašanās iemesliem». Sekojoši, lai cīnītos ar celulītu, nepieciešama lokāla iedarbība uz problēmzonām.

Zemāk ir uzskaitītas pašas vienkāršākās un visiem piejamākās metodes cīņai ar celulītu mājas apstākļos. 

1.      Kontrastduša + pretcelulīta līdzekļa uzklāšana

Kontrastduša – tā ir visiem pieejama un efektīva metode asinscirkulācijas uzlabošanai. Aukstā un karstā ūdens kontrasts labvēlīgi iedarbojas uz asinsvadu sieniņām, tonizējot tās. Šo metodi var izmantot profilakses nolūkos vai kā daļu no pretcelulīta programmas.

Kontrastdušu vienmēr sāk ar siltu ūdeni un nobeidz ar aukstu. Mainīt ūdens temperatūru nepieciešams ik pēc 10 sekundēm. Sākumā procedūras ilgums ir aptuveni 1 minūte. Pakāpeniski procedūras ilgumu var palielināt no 3-5 min. Pēc kontrastdušas nepieciešams norīvēties ar raupju dvieli un uzklāt pretcelulīta krēmu.

Daudzas klientes interesē mans viedoklis saistībā ar pretcelulīta līdzekļiem. Es domāju, ka galvenais ir lai pretcelulīta līdzeklis ir kvalitatīvs un to ir iespējams lietot kā papildus līdzekli izmantojot arī citas pretcelulīta procedūras.

Ja pretcelulīta līdzekli uzklāj pēc kontrastdušas tas efektīvāk iedarbojas – aktīvās vielas uzsūcas audos labāk. 

2.      Masāža ar speciālu birsti + pretcelulīta krēma uzklāšana

Pamatmērķis gan kontrastdušai, gan birstei un speciālajam cimdiņam ir viens – uzlabot asinscirkulāciju. Masāžu vajag taisīt viegli. Ja masāžu veic spēcīgi var panākt pretēju efektu – tiek bojāti smalkie limfvadi un asinsvadi. Masējot būtu vēlams veikt apļveida kustības, virzienā no apakšas uz augšu, pa limfas teces ceļiem. Masāžas līnijas ir attēlotas Zīmējumā 1.

20171114084441-78862.jpg

Zīmējums 1. Masāžas līnijas

Nepareizi veicot masāžu, neievērojot dotās līnijas, var izveidoties asinscirkulācijas traucējumi un sekojoši celulīts būs vēl izteiktāks.

Masējam vienu zonu līdz tā kļūst sārta un tikai tad ķeramies pie nākošās. Sārtums attiecīgajā zonā nozīmē, ka ir uzlabojusies asinsrite.

Pāris vārdu par masāžas birstes izvēli. Es dodu priekšroku birstei, kas attēlota Zīmējumā 2. Tā ir ērti lietojama un netraumē ādu. Man nepatīk koka birstes ar robiņiem, šie robiņi ir diezgan asi un dēļ tā masāža varētu izvērsties traumatiska un sāpīga.

Bieži vien šie robiņi izbirst, bet tas kādu birsti izvēlēties ir gaumes jautājums, kas kuram labāk patīk.

20171114084448-58843.jpg 

Zīmējums 2. Masāžas birste

Ja ir jāizvēlas starp masāžas birsti, cimdiņu vai vakuuma banku, es labāk izvēlos pirmo variantu.

Masējot sevi pārāk spēcīgi (par daudz iesūcot audus bankā) un izmantojot nepareizus virzienus (pret limfas teci) cilvēks var sev stipri kaitēt. Pēc masāžas veikšanas uzklājam pretcelulīta līdzekli. 

Efektīvākie pretcelulīta līdzekļi

Lai efektīvāk cīnītos ar celulītu nepieciešams izmantot specializētus krēmus un želejas. Gribu jums atgādināt, ka patreiz vēl nav izgudrota neviena burvju smēre, kuru uzsmērējot celulīts uzreiz pazudīs. Tāpēc jebkuršs krēms tiek lietots kā papildinājums iepriekš minētajām pretcelulīta procedūrām.

Izvēloties krēmus nepieciešams pievērst uzmanību tā sastāvam. Tālāk tiek uzskaitītas aktīvās vielas, kas labvēlīgi ietekmē celulīta ārstēšanu un tiek izmantotas arī profilaksei:

  • Parastā efeja (HEDERA HELIX) – palīdz izvadīt lieko šķidrumu no audiem.
  • Savvaļas kastaņa (CENTELLA ASIATICA) – nostiprina vēnu sieniņas, stimulē tā saucamo "skaistuma šūnu" (fibroblastu) darbu, uzlabojot ādas tonusu.
  • Kofeīns – uzlabo vielmaiņu, stimulē tauku “šķelšanas” procesu.
  • Aminofilīns – piemīt tās pašas īpašības, kas kofeīnam.
  • Silīcijs (Silicium) – nostiprina sīkos asinsvadus, uzlabo asinscirkulāciju, stimulē tauku “šķelšanu”, aizsargā audus un asindvadus no brīvajiem radikāļiem.
  • Parastās lazdas riekstu eļļa (CORYLUS AVELLANA) – uzlabo asinscirkulāciju, satur E vitamīnu, kas nodrošina organisma aizsardzību pret brīvajiem radikāļiem.
  • L-Karnitīns – atbild par tauku "dedzināšanu".
  • Jūras aļģes (laminārijas un brūnaļģes) – satur augu līmi, vielu, kas samazina audu tūsku. Jūras aļģes satur arī jodu, kas stimulē vairogdziedzera darbību uzlabojot vielmaiņas procesus.
  • Ginks – satur aktīvas vielas, kas tiek izmantotas, lai nostiprinātu vēnas un artērijas ārstējot zilumus. Ginks pēc darbības principiem ir līdzīgs savvaļas kastaņai. Taču atšķirībā no savvaļas kastaņas neietekmē fibroblastu darbu.
  • Sarkanais vīnogulājs, īstais vīnkoks (VITIS VINIFERA) – satur (flavonoīdus un tanīnus), kas nostiprina vēnu un limfvadu sieniņas. Uzlabo asinscirkulāciju.
  • Dzeloņainais artišoks (CYNARA SCOLYMUS) – izvada toksīnus un lieko šķidrumu, samazina tauku šūnu apjomus.
  • Meža kosa (EQUISETUM SYLVATICUM) – nostiprina vēnu un artēriju sieniņas, palīdzot atjaunot iekšējo slāni.

Noderīgi padomi cīņai ar celullītu

  • Sabalansējiet ēšanas, sportošanas un dzeršanas režīmu. Ēdiet bieži (līdz 5 reizēm dienā), atstājot 3 galvenās ēdienreizes un 2 uzkodu reizes). Ēdiet mazas porcijas.
  • Ierobežojiet uzturā saldumus un miltu izstrādājumus. Ja ļoti gribas saldu, tad apēdiet to dienas pirmajā daļā līdz 12.00. Dienā izdzeriet 2 litrus ūdens.
  • Ja celulīta rašanās iemesls ir saistīts ar hormonālām pārmaiņām organismā, vērsieties pie endokrinologa.
  • Ja jūs esat ofisa darbinieks un lielāko dienas daļu pavadāt pie datora, jums būs noderīgi daži ļoti vienkārši, bet efektīvi vingrojumi: novelkam apavus, nostājamies taisni, paceļamies uz pirkstgaliem un ar visu ķermeņa svaru laižamies lejā. Atkārtojam 3-5 reizes. Šāds vingrojums noslogo ikru muskuļus un uzlabo venozo atteci kājās.
  • Pēc darba dienas, ja jūtat nogurumu un dedzināšanu kājās, lieliski noderēs kontrastduša. Pēc kuras ieteicams atgulties un pacelt kājas uz augšu (var pacelt kājas uz augšu un atstutējot pret sienu vai nogulties uz grīdas un uzlikt kājas uz gultas malas). Pēc tam var kājas ieziest ar atvēsinošu gēlu. Ja jūs tā pagulēsiet 10-20 minūtes nogurums pāries un atkal jutīsieties labi un komfortabli.
  • Ņemiet vērā, ja jums jau ir izteikts celulīts, nebūtu vēlams pasākumus, kas vērsti pret celulītu uzsākt ar ļoti aktīvām sportiskām aktivitātēm. It sevišķi ja iepriekš neesat nodarbojusies ar sportu. Tas situāciju var tikai pasliktināt. Ja vēlaties sākt ar sportu labāk sākumā izvēlēties iešanu vai ūdens airobiku.

 www.ukt.lv 27727550 Ūnijas 91

20171114084517-41921.jpg

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies