"3 dienas aizmirsu iedzert kontracepcijas tabletes. Ko darīt?"

Autors: , 2012. gada 20. marts, 19:21:46
"3 dienas aizmirsu iedzert kontracepcijas tabletes. Ko darīt?"

Kā rīkoties, ja 3 dienas ir aizmirsts iedzert kontracepcijas tableti, izsaucot menstruālu asiņošanu? Atbild medicīnas sabiedrības "ARS" ginekoloģe Ieva Baidekalna.

 

Jautājums:

Man ir problēma, un ir nepieciešams padoms! Ceru, ka Jūs man palīdzēsiet!

Es lietoju Gesytil 75/20 kontracepcijas tabletes. Slimošanas un citu iemeslu dēļ 3 dienas izlaidu ik vakara tableti. 4. dienā (vakar) man sākās menstruācijas (2 nedēļas par ātru), tad arī atsāku dzert tabletes. Taču nezinu, kā rīkoties tālāk. Man turpināt dzert tabletes pēc iepriekšējā plāna vai ar menstruāciju sākšanos uzsākt jaunu režīmu (tā it kā pirms tam nebūtu dzērusi)? Un, ja man jāturpina iepriekšējais režīms, ko darīt ar tām 3 tabletēm? Vienkārši izlaist?

 

Atbild ginekoloģe Ieva Baidekalna:

Lietojot kombinētās kontracepcijas tabletes, viens no būtiskākajiem noteikumiem ir censties neaizmirst iedzert ikdienas tableti, jo menstruālais cikls šajā gadījumā tiek regulēts ar tabletes palīdzību. Tieši tāpēc, aizmirstot iedzert tableti vairāk nekā divas dienas, iespējams sagaidīt mēnešreizēm līdzīgus izdalījumus, jo organisms šo pauzi interpretē kā pārtraukuma nedēļu. Tā kā no rakstītā nevaru saprast, kāda cikla diena ir patlaban, tad šajā brīdī rekomendēju sākt jaunu kontracepcijas tablešu iepakojumu no sākuma. Noteikti iesaku izmantot jauko iespēju, ko piedāvā portāls www.atceries.lv – kontracepcijas tablešu lietotājas saņem atgādinājuma īsziņu telefonā katru dienu.

Vizīti pie dr. Ievas Baidekalnas varat pieteikt pa tālruni 67201007

Uzdod savu jautājumu ginekologam, rakstot uz kristine@maminuklubs.lv!