Kā virtuālā realitāte ir ietekmējusi izklaides industriju?

Kā virtuālā realitāte ir ietekmējusi izklaides industriju?

01. Dec 2023, 09:36 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Virtuālā realitāte un VR room ļauj cilvēkiem izbaudīt digitāli simulētu vidi, kas var būt ļoti reālistiska un sniedz aizraujošu interaktīvu pieredzi. Tā jau tiek izmantota dažādās nozarēs, taču izklaides un atpūtas jomas šķiet visdabiskākās un līdz ar to arī potenciāli izmantošanai visveiksmīgākās. Uzņēmumi, kas eksperimentē ar virtuālo realitāti, visticamāk, iezīmēs nākamo posmu nozares attīstībā, līdzīgi kā to iepriekš darīja interneta tehnoloģijas, personālie datori vai skaņas un video ieraksti. Aplūkosim virtuālās realitātes attīstību izklaides industrijā. Turpiniet lasīt, lai paplašinātu savas zināšanas par šo tēmu!

 

Foto: unsplash.com

 

VR izklaides un atpūtas industrijā

Virtuālā realitāte ir būtiski ietekmējusi izklaides industriju, jo īpaši spēļu jomu. VR spēles un VR room jeb VR istabas ir neticams veids, kā izrauties no mājām un iejusties spēles visumā. Uzliekot virtuālās brilles, Jūs pilnībā iegremdējaties, un tādējādi pieredze ir neticami reāla un aizraujoša. Tas palīdz aizmirst ikdienas rutīnu un stresu, lai izvairītos no depresijas.

 

Tādas virtuālās realitātes brilles kā:

  • Meta Quest 2,
  • Apple Vision Pro,
  • HTC Vive,
  • PlayStation VR jau ir piesaistījušas ievērojamu skaitu lietotāju, kas novērtē izcilo kvalitāti.

Tehnoloģiju attīstība paplašina aizraujošas spēļu pieredzes iespējas. Tiek prognozēts, ka šīs tehnoloģijas turpinās strauji attīstīties, piedāvājot lietotājiem vēl labāku kvalitāti un iespaidus, apmierinot pat visprasīgāko klientu vēlmes.

 

VR Room pieaugums

Tā kā VR aparatūra kļūst arvien pieejamāka un salīdzinoši lētāka nekā tas bija tehnoloģijas attīstības pirmssākumos, var apgalvot, ka ievērojami pieaugs VR spēļu un VR room apjoms. Šai tehnoloģijai ir potenciāls radīt revolūciju spēļu jomā un uzrunāt plašāku cilvēku loku, neatkarīgi no tā, vai viņus interesē jaunu planētu izpēte, mīklu risināšana escape istabās vai aizraujošas stratēģiskās spēles un sporta sacensības.

 

Revolūcija kino un stāstu veidošanā

Virtuālā realitāte ir radījusi īstu revolūciju filmu industrijā. Šāda veida pieredze filmās ļauj skatītājiem atrasties režisora krēslā, iegremdēties stāstā un iepazīt to savā unikālajā veidā.

 

VR filmas atšķiras no tradicionālā kino, jo tās sniedz skatītājiem 360 grādu skatu uz stāstu. Tas nozīmē, ka ikviens var brīvi izvēlēties, kur lūkoties un kam pievērst uzmanību, skatoties filmu. Šī interaktīvā stāstu stāstīšanas metode varētu mainīt veidu, kā mēs patērējam informatīvo saturu.

 

Lai gan VR filmas vēl ir salīdzinoši jaunas, mēs jau esam redzējuši to potenciālu īsfilmās un dažādās VR room pieredzēs. Šie sākotnējie eksperimenti sniedz ieskatu par to, kas mūs sagaida nākotnē.

 

Pavisam tuvā nākotnē skatītāji varēs:

  • iejusties varoņu dzīvē,
  • iepazīt dažādas virtuālās pasaules,
  • baudīt stāstus no dažādiem skatupunktiem, ļaujot skatītājam sajusties tā, itkā viņš pats reāli atrastos attēlotajā vidē.

 

Tā kā virtuālās realitātes brilles un tehnoloģija kopumā turpina attīstīties un kļūst arvien pieejamākas, tām ir potenciāls revolucionāri mainīt stāstu pasniegšanas veidu. Tā varētu aizsākt jaunu laikmetu, kurā robežas starp kino, spēlēm un interaktīvu stāstu stāstīšanu kļūs arvien nemanāmākas.

Foto: unsplash.com

 

Izklaides industrijas transformēšana

Jau izsenis tādi pasākumi kā koncerti, sporta notikumi un teātra izrādes, vienmēr ir bijuši atkarīgi no cilvēku klātbūtnes. Tas nodrošina peļņu un saikni ar auditoriju. Tā mākslinieki gūst atgriezenisko saikni un emocijas. Tomēr virtuālās brilles var mainīt šo modeli, piedāvājot iespēju apmeklēt pasākumus virtuāli. Cilvēki tagad var piedzīvot reālus pasākumus, neizejot no mājām. Tas nozīmē, ka neatkarīgi no tā, kurā pasaules vietā atrodaties, Jūs joprojām varat būt šo pasākumu dalībnieks. Izklausās lieliski, vai ne? Lai nokļūtu uz kādas iemīļotas rokgrupas koncertu ārzemēs, Jums vairs nevajadzēs tērēt naudu transportam un viesnīcai.

 

Tas ir lielisks veids, kā padarīt pasākumus pieejamus cilvēkiem visā pasaulē:

  • VR koncerti sniedz faniem iespēju justies tā, it kā viņi atrastos sava iemīļotā mākslinieka koncerta pirmajā rindā. Viņi var baudīt pilnu 360 grādu skatu un atmosfēru mūzikas pavadījumā;
  • virtuālās realitātes brilles nodrošina iespēju sporta līdzjutējiem vērot visu notikumu norisi no labākajām vietām stadionā;
  • teātra entuziasti var iegremdēties izrādēs un mūziklos no dažādām perspektīvām.

 

Pilnveidojoties VR tehnoloģijām, kļūst arvien grūtāk atšķirt fizisku klātbūtni no virtuālas dalības. Tas rada jaunus veidus, kā gūt peļņu no dzīvās izklaides pasākumiem, un atvieglo to apmeklēšanu faniem visā pasaulē.

 

Izklaides parku pieredzes uzlabošana

Vēstures gaitā atrakciju parki ir bijuši viens no galvenajiem virzītājspēkiem, kas nodrošināja aizraujošu un saistošu izklaides pieredzi. Virtuālā realitāte revolucionāri maina mūsu pieredzi, radot jaunu reālisma un interaktivitātes līmeni, jo VR room nevainojami saplūst ar izklaides parku atrakcijām un piedācājumu kopumā. Šodien Jūs varat izbaudīt amerikāņu kalniņus, vienkārši aizejot uz VR room, izvēloties atbilstoši spēli un uzliekot virtuālās brilles. Emocijas būs patiesi galvu reibinošas!

 

Sociālā mijiedarbība virtuālajās pasaulēs

VR tehnoloģijas piedāvā potenciālu jēgpilnākai un aizraujošākai sociālajai mijiedarbībai. Pastāv platformas, kas ļauj lietotājiem izveidot savus avatārus un iesaistīties dialogā ar citiem cilvēkiem virtuālajā vidē. Šīs platformas ļauj draugiem un ģimenei uzturēt saikni pat tad, ja atrodaties tālu viens no otra, un kopā baudīt aizraujošas aktivitātes.

 

VR room piedāvā vairāk nekā tikai ikdienišķas sarunas. Tagad cilvēki atrod jaunus veidus, kā pārveidot virtuālos pasākumus, konferences un pat mācības. Tikšanās un sadarbība kopīgā virtuālā vidē var ievērojami ietekmēt dažādus mūsu dzīves aspektus. Tas potenciāli varētu radīt revolūciju mūsu darbā, mācībās un saskarsmē ar citiem.

 

Foto: unsplash.com

 

Interesanti fakti par virtuālo realitāti

Lai cik paradoksāli tas neizklausītos, patiesībā virtuālā realitāte nav mūsdienu izgudrojums. Šī nozare, protams, ir strauji attīstījusies, īpaši pēdējā desmitgadē, taču virtuālās realitātes vēsture ir daudz senāka.

 

Foto: unsplash.com

 

Pazīstams izgudrojums

VR aizsākās 1837. gadā. Protams, tā nebija tāda tehnoloģija, kādu mēs to pazīstam šodien. Tā laika aparatūra maz atgādina mūsdienu virtuālās realitātes brilles, austiņas, kontrolierus vai konsoles, taču tieši tajā laikā tika izstrādāta ideja un tās princips.

 

Pagājušā gadsimta 50. gadu vidū kinematogrāfists Mortons Heiligs izstrādāja “Sensorama” (patentēts 1962. gadā), kas bija arkādes stila kinozāles skapis. Tas stimulēja visas maņas, ne tikai redzi un skaņu.

 

Tajā bija:

  • stereo skaļruņi,
  • stereoskopisks 3D displejs,
  • ventilatori,
  • smaržu ģeneratori;
  • vibrējošs krēsls.

 

“Sensorama” tika veidota tā, lai ikviens varētu iegremdēties filmā. Savam izgudrojumam viņš izveidoja arī sešas īsfilmas, kuras viņš pats filmēja, producēja un montēja.

 

Mūsdienu virtuālās brilles un VR radās 20. gadsimta 60. gados. Ivans Saterlends 1967. gadā izstrādāja pirmo VR austiņu prototipu. Terminu "virtuālā realitāte", kas tagad tiek lietots, lai apzīmētu pašu tehnoloģiju un ar to saistītās izstrādnes, 1989. gadā radīja Džarons Laniērs.

 

Virtuālā realitāte nav sarežģīta

VR tehnoloģiju izmantošana nav sarežģītāka par klēpjdatora, viedtālruņa vai spēļu konsoles lietošanu. Galvenais izaicinājums ir tas, ka, tāpat kā pie jebkuras citas nepazīstamas ierīces, arī pie tās ir jāpierod.

 

Ja mums tiktu aizsietas acis, mēs instinktīvi sāktu paļauties uz citām maņām, piemēram, dzirdi vai tausti. Taču, esot VR room un izmantojot virtuālās realitātes brilles, mēs esam "akli" pret visu, kas attiecas uz apkārtējo vidi. Viss, ko mēs "redzam", ir ieprogrammētā realitāte. Lai gan mēs labi apzināmies, ka tajā brīdī mēs nēsājam virtuālās brilles, mūsu smadzenes interpretē redzēto un dzirdēto kā reālas lietas, un mūsu ķermenis attiecīgi reaģē.

 

VR nav tikai spēļu spēlēšana

Šī tehnoloģija tiek plaši izmantota spēļu nozarē, taču būtu kļūdaini domāt, ka VR ir tikai spēles un izklaide.

 

Viens no pirmajiem izstrādājumiem šajā nozarē bija virtuālā vide - simulators, kas paredzēts pilotu apmācībai. Tāpēc virtuālās realitātes vēsture nebūt nesākas ar spēlēm. Šis interesantais VR fakts mums atgādina, cik plaši šo tehnoloģiju var izmantot.

 

Kopš tā laika VR tehnoloģija ir ne tikai tehniski attīstījusies, bet arī paplašinājusi savu pielietojuma klāstu. Iegremdēšanās 3D pasaulē ir aizraujoša un vēlama daudziem cilvēkiem visā pasaulē. Mūsdienās tiek piedāvātas ne tikai austiņas un virtuālās realitātes brilles, bet arī virtuālās realitātes tērpi, kas ļauj sajust pieskārienus, temperatūru un vibrāciju.

 

Plašas izmantošanas iespējas

Kamēr liela daļa cilvēku domā, ka virtuālā realitāte ir tikai vēl viena rotaļlieta, tā ir izplatījusies tālu ārpus spēļu industrijas.

 

Šīs tehnoloģijas izmantošana medicīnas jomā ir aktuālāka kā nekad agrāk. Nozarē šobrīd ražo ļoti precīzus simulatorus, kas paredzēti:

  • ķirurģijas apmācībai,
  • garīgo slimību ārstēšanai,
  • stresa mazināšanai un sāpju remdēšanai.

 

VR ir noderīgs arī pacientu rehabilitācijai pēc insulta vai pēctraumatisko stresa traucējumu ārstēšanā. Pateicoties VR, cilvēki, kas cieš no dažāda veida fobijām, veiksmīgi tās pārvar. Ir pierādīts, ka šī tehnoloģija ir noderīga cilvēkiem ar invaliditāti.

 

Kad personiskas tikšanās nav iespējamas, VR vide ir kļuvusi par vietu, kur organizēt konferences un biznesa tikšanās. Un dažās jomās, piemēram, nekustamā īpašuma jomā, ekskursijas, izmantojot virtuālās brilles, ir kļuvušas par jaunu mārketinga rīku.

 

Pandēmijas laikā virtuālā realitāte kļuva par glābšanas riņķi tiem, kam bija jāpaliek starp četrām sienām, piemēram, pasaulslaveniem muzejiem, kuri, pateicoties VR, padarīja savas galerijas pieejamas. Nemaz nerunājot par to, ka virtuālā realitāte jau sen ir kļuvusi par tehnoloģiju izglītībā, turklāt tā tiek izmantota arī sportistu treniņiem.

 

Šīs tehnoloģijas izmantošana jau sen nav tikai zinātniskā fantastika - virtuālā realitāte ir kļuvusi par mūsu ikdienu.

 

“GUNSnLASERS” virtuālās realitātes istaba

Tā kā izklaides industrija virzās uz aizvien aizraujošāku pieredzi, VR room, lai gan tās ir salīdzinoši jaunas, ir ļoti ātri guvušas popularitāti visā pasaulē un tagad arī pie mums, Latvijā.

 

Foto: unsplash.com

 

Virtuālās realitātes spēles var spēlēt dažādu vecumu cilvēki. Praksē tās ir jautras un izklaidējošas gan jauniešiem, gan pieaugušajiem un pat senioriem! Lai gūtu aizraujošu pieredzi, izvēlieties “GUNSnLASERS” VR room un ļaujieties piedzīvojumam.

 

“GUNSnLASERS” VR room piedāvā visdažādākās virtuālās realitātes spēles - no sporta spēlēm un atrakciju parkiem līdz kaujas simulācijām. Izmēģiniet labākās viena spēlētāja spēles vai nāciet kopā ar draugiem un izbaudiet kādu no daudzspēlētāju spēlēm!

 

Papildus VR room apmeklējumam pavadiet laiku kopā ar draugiem vai ģimeni, izmēģinot citas izklaides iespējas.“GUNSnLASERS” Julgas atrakciju parks Rīgā piedāvā:

 

  • lāzertagu jeb lāzera peintbolu (no 4 gadu vecuma);
  • elektrokartingus (min. augums 1,2m);
  • airsoft spēles (no 16 gadiem);
  • VR Room Riga.

 

Adrese: Rīga, Mārkalnes iela 10 (netālu no tirdzniecības centra “Akropole Alfa”). Var nokļūt ar sabiedrisko transportu, kā arī savu personīgo auto. Automašīnu iespējams novietot bezmaksas stāvvietā tieši pie “GUNSnLASERS” ieejas.

 

Atrakciju parks ir piemērots brīvā laika izklaidei un lielākiem svētkiem. Papildus VR room pieredzei “GUNSnLASERS” piedāvā arī atsevišķu atpūtas telpu tikai Jūsu kompānijai, lai Jūs varētu baudīt sarūpēto cienastu. Ja virtuālās brilles visiem nepietiks, varat pavadīt laiku, spēlējot galda futbolu, novusu vai kādu no uz vietas pieejamajām galda spēlēm. Apmeklējiet “GUNSnLASERS” mājaslapu www.gunsnlasers.lv un rezervējiet savu piedzīvojumu jau tagad!

Foto: gunsnlasers.lv