Slapināšana gultā no fizioterapeita skatu punkta

Māmiņu klubs
Māmiņu klubs 17. jūlijs 2017 00:00
377

Enurēze ir problēma, kuru vajag un var atrisināt tikai kopīgi sadarbojoties speciālistiem, vecākiem un bērnam.

Vadoties no fizioterapeita redzesloka, ir svarīgi saprast, kā funkcionē urīnizvadsistēma. Tas palīdzēs sniegt konkrētas rekomendācijas.

20170703171308-17047.jpg

Svarīgi izveidot arī speciālu dienasgrāmatu.

Dienasgrāmatu jāaizpilda vismaz trīs diennaktis pēc kārtas, tajā atzīmējot bērna režīmu:

  • cikos pamodās;
  • cikos apmeklēja tualeti;
  • cik daudz pačurāja;
  • vai bija spēcīga vajadzība apmeklēt tualeti, vai arī mamma atgādināja, ka jāaiziet uz labierīcībām?

Tāpat arī jāpieraksta, cik daudz un cikos bērns izdzēris šķidrumu, cikos bērns devies gulēt, kas noticis naktī u.tt.

20170703170247-50461.jpg

Foto: raksta autore fizioterapeite Kristīne Asonova

Vadoties no pierakstiem dienasgrāmatā, var regulēt uzņemtā šķidruma daudzumu, konstatēt, vai nav problēmas ar vajadzību pēc tualetes apmeklējuma, varbūt bērnam ir paaugstināta jutība.

20170703171609-73023.jpg

Pēc detalizētas analīzes tiek koriģēts dienas režīms.

Ļoti bieži bērnam ir pārprasta izpratne un vēlme pēc vajadzības urinēt. Tas var būt saistīts ar pāragru podiņmācību, kad vecāki bērnu rituāla pēc vienkārši sēdinājuši uz podiņa, nepievēršot uzmanību patiesajām bērna vajadzībām.

20170703172012-65689.jpg

Ja modina bērnu tualetes apmeklēšanai naktī, ir svarīgi, lai bērns būtu pilnībā pamodies nevis dotos uz tualeti aizmidzis. Smadzenēs jārodas kopsakarībai – ja rodas vēlme, vajag pamosties.

Bērniem ar paaugstinātu urīnpūšļa jutību (piemēram, bērns ļoti bieži apmeklē tualeti, čurājot pa ļoti mazām porcijām) nepieciešams mācīties paciesties, atlikt urinēšanu, lai trenētu urīnpūšļa muskuļus. Šajā gadījumā to var mācīties, cieši saspiežot kopā kājas.

Ir svarīgi pievērst uzmanību podiņa izvēlei – sēžot uz tā, bērnam jāieņem ērta poza, obligāti jābūt atbalstam uz grīdas.

Ir svarīgi trenēt muskuļus, kuri saistīti ar urīnpūsli.

20170703182039-26464.jpg

Vingrinājumus var izpildīt, guļot uz muguras tiltiņā un aktivizējot sēžas muskuļus. Svarīgi pareizi trenēt vēdera dziļos muskuļus, ceļot uz augšu caur sāniem ķermeni (gluži kā to māca darīt hendlingā), trenējot arī sēžas muskuļus. Vēdera dziļie muskuļi ir savstarpēji saistīti ar starpeni un ir iesaistīti urīnpūšļa darbībā.

Zinātniski pierādīts, ka cilvēka ķermenī viss ir savstarpēji saistīts ar diafragmu un ietekmē viens otru. Tāpēc ļoti noderīgi ir elpošanas vingrinājumi, piemēram, ziepju burbuļu pūšana ar salmiņu, dziesmu dziedāšana.

Pārējie vingrinājumi jāpielāgo individuāli. Ir gadījumi, kad nepieciešams nostiprināt starpenes muskuļus, savukārt ir gadījumi, kad urīnpūšļa darbības uzlabošanai nepieciešams atslābināties.

Jāatcerās, ka tad, ja problēmai pieiesim uzmanīgi un pacietīgi, to noteikti izdosies atrisināt.


 Kristīne Asonova, fizioterapeite

20170710073703-27443.jpg

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies