Baltijas valstu pirmsskolas vecuma bērnu našķēšanās paradumi*

Baltijas valstu pirmsskolas vecuma bērnu našķēšanās paradumi*

03. Mar 2017, 00:00 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

1.     Vairāk kā 1/3 Latvijas vecāku atzīst, ka viņu bērni ēd vismaz 3 našķus dienā (36%) un našķi ir nozīmīga viņu bērnu ikdienas uztura sastāvdaļa (37%). Igaunijā šie rādītāji ir 37% un 70%, Lietuvā - 59% un 69%. Divus našķus – kā rekomendē speciālisti – bērniem dod 32% Latvijas vecāku, 41% - Igaunijas un 30% - Lietuvas.

2.     Lielākā daļa Latvijas vecāku (74%) uzskata, ka našķi nav labi bērnam, atšķirībā no kaimiņvalstīm, kur līdzīgi domā salīdzinoši mazāk respondentu - 46% Lietuvas vecāku un 31% Igaunijas vecāku.

3.     Vecāki uzskata, ka našķēšanās nav laba zobu veselībai, rada gremošanas traucējumus un lieko svaru.

 

 

Latvija

Lietuva

Igaunija

 

Nav laba zobu veselībai

89%

63%

64%

Rada gremošanas traucējumus

70%

44%

30%

Rada lieko svaru

62%

40%

29%

 

4.     Vairums Baltijas valstu vecāku vēlas bērniem dot veselīgus našķus – 96% Latvijas, 97% Lietuvas un 95% Igaunijas. Vecāki arī atzīst, ka viņus uztrauc bērnu ikdienas uzturs (gan maltītes, gan našķi) – īpaši Lietuvas (84%) un  Latvijas (80%), Igaunijas vecāki ir salīdzinoši mierīgāki un pārliecinātāki par šo jautājumu (uztrauc - 58%).

 

5.     TOP 10 Baltijas valstu pirmsskolas vecuma bērnu iecienītākie našķi:

 

Latvija

 

Lietuva

Igaunija

1. Augļi 64%

2. Saldumi un konfektes 51%

3. Biezpiena sieriņš 43%

4. Jogurts 38%

5. Cepumi un kūkas 38%

6. Šokolāde 30%

7. Saldināti dzērieni 25%

8. Piens 22%

9. Siers 21%

10. Sviestmaize 20%

 

1. Augļi 71%

2. Jogurts 54%

3. Biezpiena sieriņš 51%

4. Cepumi un kūkas 44%

5. Siers 26%

6. Dārzeņi 25%

7. Saldināti dzērieni 24%

8. Sviestmaize 23%

9. Piens 21%

10. Saldumi un konfektes 19%

1. Augļi 80%

2. Biezpiena sieriņš 46%

3. Jogurts 43%

4. Dārzeņi 35%

5. Saldumi un konfektes 29%

6. Siers 28%

7. Piens 26%

8. Sviestmaize 24%

9. Cepumi un kūkas 19%

10. Saldināti dzērieni 19%

 

 

*Pētījumu veica Mazo ekspertu skola un zīmols Danonki sadarbībā ar Mindshare 2017.gada janvārī, aptaujājot 750 respondentus - vecākus, kuriem ir 3-6 gadus veci bērni.