Podiņmācībā lielais finišs

Podiņmācībā lielais finišs

18. Jul 2015, 00:03 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Mēs soli pa solim esam tuvojušies tam notikumam, kuru gaida katra māmiņa – brīdi, kad bērns pats apzināti būs apguvis podiņmācību. Mūsu stāstu sērijas laikā mēs gan mēģinājām noskaidrot, kādiem signāliem ir jāpievērš uzmanība, lai mēs pamanītu sava bērna gatavību apgūt prasmes pašam iet uz podiņa, tāpat uzzinājām par šim notikumam atbilstošas vides iekārtojumu un apģērba izvēli un nu esam nonākuši pavisam tuvu lielajam finišam, jo mūsu mazais izrāda interesi par podiņu, naktis tiek izgulētas sausas un arī tā dēvētās mazās "avārijas" gadās ļoti reti. Mēs varam ar lielu lepnumu paziņot – mans bērns ir apguvis podiņmācību!

Divi soļi uz priekšu, viens atpakaļ.

Tomēr reizēm mēs pārlieku lielajā sajūsmā aizmirstam par to, ka nekas nav viennozīmīgi. Protams, ir bērni, kuri apgūst podiņmācību un mēs varam aizmirst par laiku, kad bija jāmazgā slapji veļas kalni, tomēr attīstība notiek pēc zināma plāna – sākotnēji bērns iepazīstas ar jauno notikumu, tad ir laiks, kamēr viņš to pieņem, tad pienāk brīdis, kad bērns rīkojas un mūsu mudinājums vai palīdzība vairs nespēlē tik lielu lomu, tomēr ir bērni, kuri piedzivo arī nākamo etapu – nelielu regresu. Proti, bērns it kā sper divus soļus uz priekšu un reizi pa reizei vienu soli atpakaļ.

Kāpēc bērna prasmes regresē? 

Kāpēc tā notiek? Viss esot izskaidrtojams – bērnā vienkārši zūdot interese par podiņu un pašu mācību procesu, gluži tāpat kā par rotaļlietu, kas iegādāta jau sen un vairs rotaļām nav interesanta. Jo sākumā viss bija aizraujoši – mamma veltīja daudz laika un uzmanības, tika iegādāts podiņš, kas bija liels notikums, jaunas autiņbiksītes ar interesantiem zīmējumiem, tomēr laikam ejot viss ir kļuvis ļoti pierasts.

Atgādinām bērnam par podiņmācību saistošā veidā

Tomēr tam visam ir risinājums – mūsu uzdevums ir atgriezt bērnā ineteresi par podiņmācību. Kā to paveikt? Mēs varam kopā ar bērnu skatīties multfilmas, kas saistītas ar šo tematiku, varam iegādāties krāsojamās grāmatiņas vai kādu jauku rotaļlietu. Tas patiesi var nostrādāt, jo prasmes jau ir apgūtas, ior nepieciešams neliels atgādinājums. Tāpat ir vecāki, kuri atzīst, ka bērns par labu darbiņu ir jāatalgo un tas patiesi darbojas, ja mazajam jau ir vismaz divi vai trīs gadi – tās var būt uzlīmes vai jebkas cits, kas bērnā raisa prieku.

Podiņmācības apguvē ieviešam jaunumus 

Jā, iespējams podiņmācībes apguves procesā ir jāievieš kaut kas jauns. Mazajiem puikām varētu piedāvāt iespēju pačurāt podiņā nevis sēdus, bet stāvus, kā to dara pieauguši vīrieši. Savukārt meitiņām varam piedāvāt iespēju mazo podiņu nomainīt pret lielo ģimenes podu, kuram tiek iegādāts jauks kāpslītis un poda brille, svarīgi, lai viņa pati to visu izvēlētos.

Tāpat der atcerēties, ka podiņmācība ir komplekss notikums – tā nav tikai bērna prasme nokārtoties podiņā, mums mazajam jāmācas arī higiēnas pamatprincpi. Arī tas var būt kā papildus rosinošs elements – iegādājamies bērna izvēlētās ziepītes un dvielīti, kurš vienmēr atradīsies bērnam viegli pieejamā vietā, tas viss mazajam liks sajusties lielam.

Saglabājam vēsu prātu 

Ja tomēs mēs ik pa laikam no sava bērna dzirdam stingru "nē", attiecībā uz podiņu, vēlams saglabāt vēsu prātuun mēģināt atrast tam risinājumu – iespējams mazais nevēlas doties uz tualeti vai vannas istabu, kur stāv odiņš, viņš labprāt ar to dotos kaut kur citur. Iespējams bērna atteikumam ir vēl kāds iemesls – varbūt mazajam mēdz būt aizcietējumi un tie rada diskomfortu un nepatiku pret podiņu, tāpēc svarīgi pievērst uzmanību bērna ēdienkartei – tajā vēlams iekļaut svaigus augļus un dārzeņus.

Lai kā arī mūsu bērnam ietu ar podiņmācību, svarīgi vienmēr atcerēties, ka dzīvē reti, kad viss iegūstams ātri un bez piepūles. Varbūt neliela pauzīte podiņmācībā varētu nākt par labu, ja bērna prasmes regresē. iespējams peitiks ar nedēļu vai divām, lai mazajam atkal rastos interese par šo notikumu. šajā laiā varam atkal atgriezties pie podiņmācības biksītēm, kuras rotā jauki zīmējumi, kas starp citu, sāk izgaist tad, kad bērns ir pačurājis biksītēs.

Tomēr vērtīgākais padoms varētu būt mēģināt nepārdzīvot un nesalīdzināt savu bērnu ar citiem bērniem, kā arī nevajadzētu mazo rāt par slapjajām "avārijām". Iespējams šis nav īstais brīdis podiņmācībai vai arī bērns pārdzīvo noteikta vecuma krīzi. Māmiņas, kuras tam visam ir gājušas cauri, azīst, ka reizēm pietiek ar dažu dienu pārtraukumu, lai prasmes atgrieztos un bērns atkal ar prieku ietu uz podiņa. Agrāk vai vēlāk bērns visu apgūs un būs ļoti lepns, ka viņam tas izdevies!

Māmiņu Klubs

Huggies® Pull-Ups®:

20130712113509-10223.jpg 

- pieguļ tikpat labi kā apakšveļa. Pateicoties īpaši elastīgajām sānu maliņām tās ir viegli novilkt un uzvilkt. 

-  ir izdziestošs zīmējums, kas norāda, ka autiņbiksītēs gadījies mitrums. 

- rotātas ar jautriem Disney© Vāģu un Princešu motīviem.