Attīstības dienassgrāmata: mīlestība un pacietība veiksmes stūrakmens

Attīstības dienassgrāmata: mīlestība un pacietība veiksmes stūrakmens

04. Feb 2013, 17:23 nosiguldas nosiguldas

Katrīne ir maza četrgadniece, kā jau visi šajā vecumā, viņa ir liela prātniece un tas pēc manām domām ir pats interesantākais laiks. Dažādi izteicieni un pārdomas, par notikumiem ir reizē tik patiesi un tik smieklīgi. Mēs turpinam mācīties burtiņus un tā ir rotaļa, kas mums tagad ļoti patīk. Esam sākušas kopā mazgāt traukus un vakarā, Katrīnei patīk klāt gultu. Kopā cepam cepumus un pīrāgus, viņa mazgā kartupeļus pirms mizošanas. Tā kā aug maziņs palīgs. 

Lai gūtu panākumus bērnu audzināšanā un dažādu prasmju attīstībā es vados no savas pieredzes audzinot trīs bērnus.

Mīlestība- bērnam jājūt, ka viņš ir mīlēts, ka viņš ir kas ļoti īpašs.

Pacietība- pacietība ne tikai pret bērnu, bet mācīt mazulim pacietību, ja darbiņš neveicās, var atpūsties un to sākt no gala.

Visu paveikt līdz galam- nevienu darbiņu neatstāt nepadarītu līdz galam. Labāk izdarīt mazāk, bet pabeigt.

Nedrīkst ļaut kāpt sev uz galvas- ir jāprot arī stingri pielikt punktu, ja bērnam ļauj runāt pretī, kauties, pienāk brīdis, kad šis process iziet no kontroles.

Jājūt un jādzird- ir jājūt, kad pabeigt rotaļu un jāsadzird kas šoreiz ir tas īstais, kas mazuli interesē.

Jāprot pateikt vārdiņu "Pietiek"- tas ir jāizdara nedaudz pirms bērnam apnīk rotaļa, lai varētu ar interesi turpināt darboties nākošā reizē.

Pasakas- visiem mazuļiem patīk pasakas, caur tām viņi apgūst pirmās dzīves gudrības, viņi iemācās sapņot.

Dziesmas- dziesmiņas dziedu pati un dzied mazulīte, tās nomierina un attīsta atmiņu.

Dejas-  dejot jāmāca, jādejo kopā ar mazuli un jāļauj skatīties kā citi dejo, jo tas izkopj ritma izjūtu.

Lai cik nebūtu nogurusi es atrodu, kaut dažas minūtes, lai pačukstētos divatā, jo arī meitenēm ir savi noslēpumi.

Katram mums ir savas metodes ar kuru palīdzību mācam savus mazuļus soli pa solim apgūt jaunas iemaņas, bet galvenais, neaizmirst, ka mūsu bērniņi ir tādi kādi viņi ir, viņi var tik cik var un ne visi var būt ģēniji.