VIDEO: kā atbrīvoties no galvassāpēm ar vingrojumiem

Autors: , 2011. gada 10. februāris, 12:05:12
VIDEO: kā atbrīvoties no galvassāpēm ar vingrojumiem

Mediķi ir satraukušies par strauji progresējošu mūsdienu tendenci, kad arvien vairāk jaunu cilvēku vecumā jau no 20 gadiem sūdzas par muguras un galvas sāpēm. Sāpju izraisītājs lielākoties ir darbs pie datora, taču cilvēki mēdz „ārstēties” ar pretsāpju tabletēm, nevis mēģina noskaidrot cēloni. Pretsāpju zāles pret šīm problēmām ir bezspēcīgas, un mediķi pat baidās izteikt prognozes par graujošajām sekām, kādas nerisinātās problēmas atstās uz palēnām novecojošās „datoru laikmeta” paaudzes veselību.

 

Medicīnas sabiedrības „ARS” fizioterapeite L. Kidikas atklāj, ka mediķu brīdinājumus par draudošajām briesmām veselībai, kuras rada ikdienas darbs pie datora, cilvēki neuztver pietiekami nopietni. Statistikas dati ir satraucoši - saskaņā ar medicīnas sabiedrības „ARS” fizioterapeitu novērojumiem vairāk nekā 60% no visiem pacientiem ir problēmas ar muguras, kakla daļas un galvas sāpēm, kuru izraisītājs ir darba dienas pavadīšana pie datora.

 

No lūkošanās datora monitorā rodas nopietns kakla daļas saspringums, savukārt darbošanās ar datorpeli izraisa labās lāpstiņas un pleca saspringumu. Šo muskuļu noslogojuma rezultātā sākas muguras sāpes, roku tirpšana un galvassāpes. Minēto muskuļu noslogojumu pastiprina runāšana pa telefonu, ātrumu pārslēgšana automašīnā, kā arī operēšana ar TV pulti.

 

Strādājot visu dienu pie datora, savas veselības labad svarīgi pareizi novietot monitoru un klaviatūru. Datora monitoram un klaviatūrai jābūt taisni pretī, nevis ieslīpā leņķī. Turklāt monitoram jābūt acu augstumā, savukārt klaviatūra jānovieto uz galda tā, lai būtu iespējams atbalstīt elkoņus. Veselībai nelabvēlīgas ir izvelkamās klaviatūras, kas atrodas zem galda, jo, rakstot ar šādu klaviatūru, elkoņiem nav atbalsta, tādēļ plecu daļai un rokām tas ir ļoti liels un nevajadzīgs sasprindzinājums.

 

Tāpat svarīgi ir noregulēt krēsla augstumu attiecībā pret galdu – augstumam jābūt tādam, lai, sēžot un atbalstoties pret galdu, nebūtu uzrauti pleci, kā arī pēdām pilnībā vajadzētu atbalstīties pret grīdu. Turklāt krēslam jābūt ar atbalsta atzveltni vismaz līdz lāpstiņām.

 

Medicīnas sabiedrības „ARS” fizioterapeites piedāvā noskatīties video ar dažiem vienkāršiem vingrojumiem saspringušo muskuļu atbrīvošanai, kurus var veikt ikviens, sēžot pie sava darbagalda.