Kampaņas "Par dzīvību" viedoklis

Kampaņas "Par dzīvību" viedoklis

03. Dec 2012, 16:13 Māmiņu klubs Māmiņu klubs

Tas ir kauns, ka Sorosa nauda cīnīsies pret aicinājumu cienīt nedzimuša bērna dzīvību Latvijā

Organizācija "Papardes zieds" saņem ārzemju, Sorosa naudu (19 000 eiro) - lai veidotu prettriecienu kampaņai "Par dzīvību". Kampaņas vēstījums bija, ka ikvienam bērnam ir tiesības piedzimt un dzīvot- ne tikai pareizajiem, veselajiem un vecāku gaidītajiem. Pēc "Papardes zieda" valdes priekšsēdētājas Ivetas Ķelles teiktā NRA saprotams, ka nu pienācis brīdis aizstāvēt Latvijas iedzīvotāju reproduktīvās un seksuālās tiesības, kuras ar šo "masveida kampaņu" ir būtiski apdraudētas, jo nu tas vedīšot pie pilnīga abortu aizlieguma.

Kampaņā "Par dzīvību" nekā slēpjama nav. Tā ir vietējā iniciatīva, kurai nav tērēta ne valsts, ne kādu ārzemju organizāciju vai personu nauda. Kampaņa veikta par 20 Latvijas organizāciju un privātpersonu ziedojumiem; tajā nesavtīgi, ar neapmaksātu darbu piedalījušies 50 cilvēki - gan kā privātpersonas, gan arī pārstāvot vairākus desmitus sabiedrisko organizāciju. Vairāk kā desmit mākslinieki koncertos un pasākumos muzicēja un lasīja dzeju bez maksas, paužot savu pilsonisko pozīciju.

"Papardes ziedam" uz šo masveida kampaņu, acīmredzot, neizdodas atbildēt ar to pašu: ar tādu pašu masveida kampaņu, ar Latvijas iedzīvotāju līdzekļiem, ar darbu un entuziasmu, ar sabiedrībā cienītu personu* atbalstu. Tātad atbalstītāju šādai kampaņai nav, tāpēc bija jāmeklē nauda ārpus Latvijas. Un atbilde ir: ne-masveida kampaņa par ārzemju naudu, kura mācīs Latvijas iedzimtos viegli un pareizi izturēties pret abortiem.

Taisnai lietai gan atbalstītāji parasti atrodas. Savulaik mītiņā par Latvijas brīvību sanāca 600 000 cilvēku, atradās arī barikāžu aizstāvji, un atrodas cilvēki, lai talkās sakoptu Latviju. Un, ja obligāti nepieciešama ārzemju nauda, lai kas sabiedriski svarīgs notiktu, tad pietiekoša atbalsta tepat Latvijā tam nav. Protams, Sorosa nauda ir privāta nauda, un viņš ar to var šķiesties pēc patikas katrā valstī, saskaņā ar vietējo likumdošanu un saviem uzskatiem. Bija jau sagaidāms, ka ļoti liberālu uzskatu paudējiem nepatiks vēstījums, ka dzīvība jāciena jau no ieņemšanas brīža.

Grūti iedomāties, kā šī nauda tiks tērēta. Ja "Par dzīvību" izvietoja nedzimušu bērnu skulptūras uz bruģa, lai vērstu uzmanību uz dzīvības neaizsargātību un trauslumu, kā tam var oponēt? Ar ginekologu, kurš tur aborta rīkus, un to ilustrē uzraksts "Welcome abortions"? Jāpiezīmē, ka aborti jau tāpat Latvijā ir brīvi pieejami, un centieni ieviest obligāto konsultāciju un pagarināt pārdomu laiku pirms lēmuma pieņemšanas tiek iztēloti kā uzbrukums sieviešu tiesībām un abortu aizliegšana- un nevis iespēja vēlreiz pārdomāt ļoti svarīgu lēmumu. Kampaņas "Par dzīvību" rezonanse medijos un sabiedrībā pierāda, ka tēma, ņemot vēra aizvien lielo abortu skaitu Latvijā, ir aktuāla un sāpīga, un tās nepieciešamība bija nobriedusi.

Ir pilnīgi skaidrs, ka gan "Papardes zieda" dalībnieki, gan arī pats Džordžs Soross ir nācis pasaulē pateicoties tam, ka viņu mātes nerealizēja savas, kā izsakās "Papardes zieds" - reproduktīvās tiesības, jeb tiesības uz abortu. Mēs nezinām, varbūt kādam no viņu vecākiem bija šaubas par iespējām pārvarēt grūtības, varbūt likās, ka vēl nav laiks bērnam, vai jau ir par vēlu, vai bērns var piedzimt nevesels... Šī mātes un tēva izvēle paturēt un aizsargāt dzīvību ir brīnišķīga izvēle. Tieši to vēsta kampaņa "Par dzīvību".

* Atbalstītājus un sīkāku informāciju skat pardzivibu.lv

LETA