Ceļvedis: Kā sagatavoties mājdzemdībām?

Māmiņu klubs
Māmiņu klubs 20. janvāris 2018 00:00
941

Protams, arī mājdzemdībām ir jāgatavojas. Ja sieviete zinās, kā rīkoties tādā vai citādā situācijā, kā pareizi elpot un atslābināties, tas atvieglos visu viņas dzemdību procesu. Nav masvarīgs arī pareizs ķermeņa novietojums dzemdību laikā, jo mājdzemdībās ikviena māmiņa var izvēlēties sev ērtu dzemdību pozu. 

Loģika jau saka priekšā, ir jāuzzin vispirms viss par mājdzemdībām, lai spētu saprast un izlemt, vēlies tieši mājās dzemdēt, vai tomēr nē. Tāpat ir jāgūst objektīva informācija par mājdzemdību vecmātēm, par vietām, kur var dzemdēt kā mājās (jā, jo arī tas ir iespējams!). Bet šajā reizē vairāk par psiholoģisko un fizisko gatavību dabīgām dzemdībām mājās!

Jāiepazīst dzemdību pozas

Ja sieviete var izvēlēties sev ērtu dzemdību pozu, viņai būs vieglāk atslābināties, tiks mazināts arī diskomforts. Pārsvarā stacionāros, lai gan ir dažādu dzemdību palīgrīku pieejamība, tomēr sievietes dzemdē horizontālā stāvoklī jeb guļus. Taču pastāv iespēja laist pasaulē bērniņu arī vertikāli, kad sievietes ķermenim palīdz arī fizikas likumi jeb zemes pievilkšanas spēks. Galu galā, lai sieviete spētu izlemt, kādā pozā dzemdēt, viņai būtu jādodas pie dzemdību speciālista uz atsevišķu konsultāciju vai pat uz dzemdību sagatavošanas kursiem, kas paredz atsevišķu nodarbību tieši saistībā ar šo tēmu. Protams, arī izvēloties dzemdību pozu dzemdībās, sievietei var būt nepieciešama vecmātes palīdzība, kas pateiks tomēr priekšā, kā un kurā brīdī sievietei varētu būt ērtāk. Ja poza izvēlēta pareizi, sieviete var iztikt bez jebkādiem atsāpinātājiem.

Kas var palīdzēt:

  • filmas par dzemdību pozām
  • literatūra par dzemdību pozām ar ilustrācijām
  • dzemdību sagatavošanas kursi
  • individuāla konsultācija pie izvēlētas vecmātes

Jābūt gatavai psiholoģiski

Tāpat sievietei arī psiholoģiski jāsagatavojas dzemdībām mājās. Pozitīva attieksme ir ļoti svarīga.

Psiholoģiski gatava sieviete spēj atslēgt domas no apkārtējās vides un daudz kā cita, atstājot sevī spēku domāt tikai par mazulīti. Mājdzemdībās, lai gan sieviete mazulīti sagaida sev ērtā vietā un veidā, ir svarīgi mazāk koncentrēties uz fiziskajām sajūtām un apkārtējo vidi. Tāpat palīdzēt var tas, ka blakus ir kāds no tuviem, mīļiem cilvēkiem. Sevišķi laikā, kad sievietei sākušās kontrakcijas.

Kas var palīdzēt:

  • psihologa vai ģimenes psihoterapeita konsultācija
  • forumi, kuros tiekas citas topošās māmiņas ar tādām pašām bailēm, pārdomām
  • dzemdību sagatavošanas kursi

Jāprot atslābināties

Mājdzemdības nav dzemdības bez sāpēm. NĒ, sāpes pastāv, bet sievietei sev ērtā vietā ir vieglāk tās kontrolēt un izturēt, ja blakus ir viņas mīļie cilvēki, viņas pašas izvēlēts dzemdību speciālists, kas velta uzmanību tikai un vienīgi viņai. Sievietei jābūt gan psiholoģiski, gan morāli gatavai. Un, jo labāk sieviete iemācījusies atslābināties - gan ar pašmasāžu, gan ar jogu, vai varbūt pat ar mūzikas palīdzību, - jo ātrāk spriedze, kas bloķē hormonu-anestētiķu izstrādi, atstās viņas ķermeni. Jāprot nomierināties dzemdību laikā, domāt par tikšanās brīdi ar bērniņu. Pēc bērniņa dzimšanas bērniņu liek mammai uz krūtīm, jo taktilais kontakts ir ļoti svarīgs. Viņu tuvība var būt ilgāka. Tāpat ļauj pašai piedzimt arī placentai.

Kas var palīdzēt:

  • rūtnieču joga
  • grūtnieču vingrošana
  • grūtnieču masāža
  • dzemdību sagatavošanas kursi
  • literatūra par atslābināšanās tehnikām dzemdību laikā

Esi gatava savam tikšanās brīdim ar bērniņu!

foto

20180119150400-97965.jpg

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies