Katrs bērniņš ir citādāks. Un arī rāpot katrs iemācās atšķirīgā vecumā. Ja ņem vidējos rādītājus, tad lielais vairums šo prasmi apgūst ap 6-9 mēnešu vecumu.
STOP! Ja bērniņš ir vecāks, bet vēl nerāpo, satraukumam nav pamata. Katram ir sava, individuālā attīstības programma. Neuzspiediet neko bērnam, nesalīdziniet, radiet harmonisku un uz jaunu iemaņu apgūšanu vērstu vidi mājās.
ATŠĶIRĪGAS VIRSMAS
Bērniņš rāpo pa grīdu. Kas jums mājās ir uz grīdas? Daudzveidojiet šo vidi. Radiet jaunas, atšķirīgas faktūras virsmas. Atcerieties, ka virsmai jābūt stingrai, jo tikai darbojoties uz cietas virsmas, mazulis var sajust savu ķermeni.
Virsmas līmenim jābūt adekvātam, piemērotam bērna spējām, tās nedrīkst būt augstas piramīdas.
Interesanti, kad ir šķēršļi, jo pateicoties tiem tiek nodarbināta arī domāšana.
ŠĶĒRŠĻU PĀRVARĒŠANA
Ja bērniņš nevar pārvarēt kādu virsmu, tavs uzdevums ir piedāvāt bērnam idejas, variantus, kas palīdzētu viņam saprast, kā panākt vēlamo rezultātu. Atbalsti viņu, nedari visu viņa vietā.
ROTAĻLIETAS
Rotaļlietas ir labs motīvs kustībai uz priekšu. Tikai nevajag pārspīlēt. Nevajag izlikt uzreiz visas rotaļlietas. Pietiks ar 1-3 rotaļlietām. Jo vairāk virsmu, jo mazāk rotaļlietu. Ja izlem izmantot bumbu, tad vislabāk - auduma, jo parastās bumbas ātri aizripo, un mazie pirkstiņi netiek tām līdzi.
VISS, KAS PA ROKAI
Veidojot attīstošu vidi, izmantojam visu, kas ir pa rokai: dažādas lietiņas, ko var ielikt vienu otrā, ar kurām var parotaļāties, piepūšamo riņķi, uz kura var apsēsties, ar to var rotaļāties, tam var rāpot pāri. Porolona caurulītes, Pringles čipsu iepakojums, kurā var ielikt bumbiņu, liela izmēra pērlītes, kas ir savērtas uz stingras šņorītes utt.
Ieskatieties fotoblogā, kuru radījām, pamatojoties uz fizioterapeites Kristīnes Stalīdzānes padomiem.